Europejski Dzień Śniadania: kawa z Żabki idealnym uzupełnieniem porannego posiłku

Fot. Żabka

24 kwietnia obchodzimy Europejski Dzień Śniadania. To, jak przekonują eksperci, najważniejszy posiłek dnia. Z badań wynika, że w Polsce prawie 2/3 osób pracujących poza domem spożywa go w pracy, a tylko prawie 30% z nas je śniadanie przed wyjściem z domu[1]. Nieodłączną jego częścią jest kawa. To właśnie ten aromatyczny, gorący napój jest jednym z najpopularniejszych produktów z oferty gastronomicznej Żabki – tylko w 2024 r. sieć sprzedała 39 mln kubków kawy.

Firma dba o jej wysoką jakość, bezpieczeństwo oraz identyczny smak w każdej z ponad 11 000 placówek. Kawa w Żabce to 100% Arabica. Doskonały aromat zawdzięcza odpowiedniemu sposobowi palenia, które odbywa się we Włoszech, w najstarszej w Europie profesjonalnej palarni Julius Meinl. 

– W Polsce popularność zyskuje trend picia kawy po drodze, kupowania jej na wynos i zabrania ze sobą np. do pracy. Naszym priorytetem jest zapewnienie jej wysokiej jakości i tego samego, wyjątkowego smaku we wszystkich lokalizacjach. Utrzymujemy najwyższe standardy, dzięki współpracy z naszym dostawcą Julius Meinl, a także regularnym audytom, dbałości o dokumentację i certyfikaty oraz zaawansowanym badaniom laboratoryjnym – mówi Marta Urbaniak, Director of Quality and Environmental Management Department, Żabka Polska.

Wyselekcjonowane ziarna 100% Arabica i specjalny sposób palenia

Fot. Żabka

Kawa w Żabce, to mieszanka wyselekcjonowanych, brazylijskich ziaren gatunku Arabica, uznawanego za najszlachetniejszy. W jej skład wchodzi unikalna kawa z małych farm z najlepszych regionów Brazylii, m.in. położonych na szczytach gór plantacji zrzeszonych w projekcie Bob-o-link, kładącym nacisk na zachowanie zasad zrównoważonego rozwoju w rolnictwie i harmonii między działalnością człowieka a środowiskiem naturalnym. Kawa oferowana w asortymencie gastronomicznym Żabki posiada certyfikat Rainforest Alliance (RFA).

W palarni Julius Meinl, zlokalizowanej w mieście Vicenza, we Włoszech, unikalna mieszanka ziaren Arabiki oraz precyzyjnie dopracowana metoda palenia współgrają ze sobą, by wydobyć pełen potencjał każdego ziarna. Efektem jest wyjątkowa filiżanka kawy o naturalnie słodkich nutach mlecznej czekolady i orzechów włoskich.

– Proces palenia kawy w zakładzie produkcyjnym Julius Meinl rozpoczyna się od surowych procedur kontroli jakości – mówi Yoana Ivanova, Global Quality Control Manager w Julius Meinl. – Dla każdej partii zielonej kawy analizowane są trzy próbki w Laboratorium Kontroli Jakości, aby upewnić się, że ziarna były transportowane w optymalnych warunkach i niezmiennie spełniają wysokie standardy jakości. Próbki te obejmują: jedną pobraną przed wysyłką w kraju pochodzenia, drugą po przybyciu do portu we Włoszech oraz trzecią w zakładzie produkcyjnym Julius Meinl.

Przed samym procesem palenia kawa jest sortowana przez dwie specjalistyczne maszyny – jedna selekcjonuje ziarna pod względem rozmiaru i gęstości, a druga wykorzystuje technologię optyczną do usuwania defektów i ciał obcych. Proces palenia prowadzony jest pod ścisłym nadzorem doświadczonych specjalistów, aby zapewnić stałą, najwyższą jakość we wszystkich mieszankach. Każda partia jest testowana przez wewnętrznych ekspertów, zanim trafi na rynek. Dalsze kontrole przeprowadzane są w kolejnych tygodniach i miesiącach, aby zagwarantować długoterminową jakość produktu.

Fot. Żabka/Julius Meinl

Rodzinna pasja i ponad 160 lat tradycji

Założona w 1862 roku, marka Julius Meinl jest jedną z najstarszych palarni kawy na świecie oraz ikoną wiedeńskiej kultury kawiarnianej. Jako pierwsza profesjonalna palarnia kawy w Europie, od pięciu pokoleń pielęgnuje innowacyjność i najwyższą jakość, będące znakami rozpoznawczymi rodziny. Dzięki 160-letniemu doświadczeniu w pozyskiwaniu, tworzeniu mieszanek i paleniu kawy, firma Julius Meinl stała się preferowanym dostawcą dla czołowych wiedeńskich kawiarni. Dziś kawy i herbaty Julius Meinl pomagają tworzyć wyjątkowe, znaczące chwile dla klientów i konsumentów na całym świecie – są dostępne w ponad 50 000 hoteli, kawiarni i restauracji w 70 krajach, a także w coraz liczniejszej liczbie punktów detalicznych.

Fot. Żabka/Julius Meinl

Więcej informacji o Julius Meinl: https://juliusmeinl.com/pl

Mała czarna czy duża latte?

W Żabce każdy może sam przygotować sobie ulubioną kawę, która gotowa jest już w kilkanaście sekund. Aromatyczny, gorący napój dostępny jest w dwóch pojemnościach: 200 i 400 ml, a espresso – 80 ml. Najczęściej w sklepach sieci kupowana jest kawa z mlekiem, drugie miejsce należy do kawy latte (200 i 400 ml), a ostatnią pozycję na podium pod względem sprzedaży zajmuje mała, czarna kawa. Latem dużą popularnością cieszą się też kawy mrożone, przygotowywane z wykorzystaniem dostępnego w Żabce kubka z lodem. Rekord sprzedanej w sklepie w ciągu jednego dnia kawy to 600 kubków.

Certyfikat Rainforest Alliance, czyli odpowiedzialność środowiskowa

Kawa oferowana w asortymencie gastronomicznym Żabki posiada certyfikat Rainforest Alliance (RFA) – organizacji pozarządowej propagującej odpowiedzialne wytwarzanie dóbr i ochronę środowiska naturalnego. W ramach programu zrównoważonego rozwoju rolnictwa certyfikuje plantacje kaw, uwzględniając m.in. kwestię zapewnienia godziwych środków utrzymania dla pracowników obszarów uprawnych w krajach Trzeciego Świata poprzez zmianę tamtejszych przyzwyczajeń w zakresie form pracy, wynagrodzenia, handlu i zmianę sposobu myślenia konsumentów.

Przyjazne środowisku kubki na kawę (i inne napoje)

Kubki na napoje na wynos dostępne w Żabce składają się w 96,5% z papieru, a zaledwie 3,5% to tworzywo sztuczne. „Z naszych informacji wynika, że jesteśmy jedną z niewielu sieci w Polsce, która osiągnęła tak niski poziom użycia plastiku w kubkach. W okresie zimowym wprowadzamy sezonową szatę graficzną kubków, aby miło kojarzyły się z tym okresem w roku. Dodatkowo, zachęcamy naszych klientów, aby kupując gorące napoje w naszych sklepach, korzystali z własnych wielorazowych kubków – wówczas oferujemy im zniżkę 1 zł na kawę. W ramach inicjatywy #Zielonykubekwielorazowy oferujemy też możliwość nabycia za 49,99 zł bezpiecznego i zdatnego do recyklingu wielorazowego kubka, który wykonany jest z naturalnych surowców, w tym drewna z certyfikatem FSC®” – powiadamia firma.

Fot. Żabka

Żabka podkreśla też, że  cały czas wdraża nowe rozwiązania, które pozwalają organizacji działać bardziej ekologicznie. Jednym z przykładów są nowe wieczka do kubków, pochodzące z w pełni odnawialnych źródeł – wykonane z materiałów pochodzenia roślinnego.

Więcej informacji o kawie dostępnej w Żabce:  https://www.zabka.pl/kawa-z-zabki/

[1] Dane z raportu „Śniadania Polaków” zrealizowanego w kwietniu 2024 r. przez agencję Streetcom Poland z okazji Europejskiego Dnia Śniadania: 64 proc. badanych pracujących poza domem spożywa pierwszy posiłek w pracy, a 28 proc. robi to przed wyjściem z domu. Zaledwie 3 proc. stołuje się z rana na mieście – w restauracji/piekarni/barze, a 1 proc. wcale nie je śniadań. W przypadku osób pracujących zdalnie 98 proc. badanych, spożywa śniadania w domu.

Źródło: Żabka Polska