Wdrażają ideę inkluzywności

Fot. Tauron

100 projektów poprawiających dostępność usług i zwiększających świadomość pracowników na potrzeby osób starszych czy z niepełnosprawnościami zrealizowano już w jednej ze spółek z dominującym udziałem Skarbu Państwa.

Tauron, jako pierwsza polska firma energetyczna, wdrożyła w ten sposób inkluzywną obsługę klienta w ramach programu „Tauron Bez Barier”. To wspólna inicjatywa spółek Grupy, skierowana zarówno do klientów, jak i pracowników. W jej ramach mieszczą się projekty, których celem jest poprawa dostępności usług, niezależnie od wieku, stanu zdrowia czy kompetencji cyfrowych.

Podjęliśmy wyzwanie wdrożenia idei inkluzywności w Tauronie

Jednym z flagowych rozwiązań, które już niebawem zostanie uruchomione, jest obsługa z tłumaczem języka migowego w każdym punkcie. Do tej pory dla klientów niesłyszących wprowadzono w POK stanowiska z pętlą indukcyjną, które poprawiają jakość obsługi i komfort osób korzystających z aparatów słuchowych.

– Naszym rdzeniem biznesowym jest 6 mln klientów przyłączonych do sieci dystrybucyjnej, dlatego podjęliśmy wyzwanie wdrożenia idei inkluzywności w Tauronie. Chcemy żeby każdy z nich, niezależnie od potrzeb czy możliwości, miał równy dostęp do naszych produktów i usług oraz mógł samodzielnie załatwić wszystkie potrzebne formalności – mówi Grzegorz Lot, prezes Tauron Polska Energia.

Likwidacja barier architektonicznych, komunikacyjno-informacyjnych i cyfrowych

Działania realizowane w ramach programu obejmują likwidację barier architektonicznych, komunikacyjno-informacyjnych oraz cyfrowych. Co ważne, program to nie tylko wdrażanie nowych inicjatyw, ale stały rozwój i operacyjne zarządzanie dostępnością w bieżącej działalności. Tauron powołał i przeszkolił koordynatorów dostępności w spółkach Grupy, którzy organizują szkolenia i webinaria dla pracowników.

W ramach programu zrealizowano już, m.in. cykl „ABC Dostępności”, szkolenie „Obsługa klientów z niepełnosprawnością oraz osób ze szczególnymi potrzebami”. E-learning jest uzupełnieniem wiedzy “Praktycznego Poradnika savoir-vivre wobec osób z niepełnosprawnością”.

Klienci mogą również skorzystać z filmów z tłumaczeniem na Polski Język Migowy

Dla swoich klientów firma przygotowała poradnik „Pierwsza umowa z TAURONEM”, który jest dostosowany do użytku przez osoby niewidzące, zgodnie ze standardami WCAG. Klienci mogą również skorzystać z filmów z tłumaczeniem na Polski Język Migowy, które pomogą w korzystaniu z serwisu „Mój Tauron”.

Więcej o rozwiązaniach „Tauron Bez Barier” można znaleźć na stronie tauron.pl/bezbarier, gdzie zebrano informacje o wdrożonych udogodnieniach, zarówno skierowanych do osób z niepełnosprawnościami, jak i seniorów.

To Cię też może zainteresować: https://raportcsr.pl/tauron-podroze-zasilane-sloncem/