OTCF, właściciel marki 4F, dołączył do United Nations Global Compact

OTCF S.A. przystąpiła do United Nations Global Compact (UNGC) – największej na świecie inicjatywy wspierającej prowadzenie biznesu zgodnie z zasadami zrównoważonego rozwoju. To ważny krok w strategii środowiskowej 4F Change, którą spółka wdraża od 2022 roku.

W styczniu 2022 r. spółka OTCF ogłosiła strategię środowiskową 4F Change, która ma na celu dążenie do ograniczenia wpływu branży tekstylnej i odzieżowej na środowisko. Przystąpienie do United Nations Global Compact stanowi potwierdzenie, że strategia, kultura i codzienne działania OTCF są zgodne z zasadami United Nations Global Compact. Jako członek UN Global Compact, OTCF będzie aktywnie uczestniczyć w inicjatywach i programach, które promują zrównoważony rozwój i odpowiedzialne prowadzenie biznesu.

UN Global Compact wspiera firmy w prowadzeniu działalności w sposób odpowiedzialny, dostosowując strategie i działania do Dziesięciu Zasad UN Global Compact dotyczących praw człowieka, pracy, środowiska i walki z korupcją. Ponadto, UNGC pomaga w podejmowaniu strategicznych działań, które mają na celu osiągnięcie szerszych celów społecznych, takich jak Cele Zrównoważonego Rozwoju ONZ (SDGs), z naciskiem na współpracę i innowacje.

– Przystąpienie do UN Global Compact to dla OTCF kolejny krok w stronę przygotowania spółki do przeciwdziałania skutkom zmian klimatycznych oraz brania odpowiedzialności za swoje działania zgodnie z zasadami ESG. Nasza współpraca z UNGC rozpoczęła się w 2022, gdy zostaliśmy zaproszeni do spotkań przy okrągłym stole dla zrównoważonej mody, gdzie razem z innymi firmami i organizacjami mogliśmy uczyć się od siebie nawzajem. Przystąpienie do UNGC to dla nas również zobowiązanie, że chcemy realizować Cele Zrównoważonego Rozwoju Organizacji Narodów Zjednoczonych – mówi Przemysław Feliga, ESG Project Manager OTCF.

O United Nations Global Compact

UN Global Compact to największa na świecie inicjatywa skupiająca zrównoważony biznes – od momentu powołania w 2000 roku przez Sekretarza Generalnego ONZ – Kofi Annana, prowadzi działania na rzecz środowiska, praw człowieka, przeciwdziałania korupcji oraz godnej i legalnej pracy. Obecnie, UNGC zrzesza ponad 22 000 członków z całego świata, którzy poprzez współpracę z rządami, międzynarodowymi organizacjami, firmami i instytucjami, realizują ambitne cele i stają się katalizatorem globalnych zmian. UN Global Compact jest integralną częścią ONZ i ma swoją siedzibę główną w Nowym Jorku oraz przedstawicielstwa w ponad 160 krajach, w tym także w Polsce jako UN Global Compact Network Poland.

Więcej o UN Global Compact Network Poland: https://ungc.org.pl/.

OTCF S.A.

OTCF S.A. to polska firma założona w 1995 roku. Specjalizuje się w projektowaniu, produkcji i sprzedaży odzieży sportowej oraz akcesoriów dla amatorów i zawodowych sportowców. W swoim portfolio ma marki 4F, 4F Junior, 4F Fuel, 4F Spot oraz Outhorn, a także multibrandowe sklepy sportowe SportStyleStory. Jest wyłącznym dystrybutorem marki Under Armour na rynku polskim. Prowadzi Fundację 4F Pomaga. Jest sponsorem kadry olimpijskiej i paraolimpijskiej oraz kilku europejskich komitetów, a także Partnerem Technicznym 4 klubów piłkarskiej Ekstraklasy, wszystkich zespołów kadry narodowej w koszykówce i wybranych drużyn siatkarskich.

Wiodącą marką w portfolio firmy jest 4F, oferująca wysokiej klasy odzież codzienną i sportową oraz akcesoria sportowe. Do grona ambasadorów marki należą m.in. Anna i Robert Lewandowscy. Podczas Igrzysk Olimpijskich w Pekinie stroje marki nosiło 8 reprezentacji narodowych – poza Polską także Chorwacja, Grecja, Litwa, Łotwa, Portugalia, Serbia i Słowacja.

Źródło: OTCF