Sebastian Bykowski, dyrektor generalny PSMM Monitoring & More: Na ile wojna wpłynęła na zainteresowanie mediów tematem ESG?
Każdego dnia analizujemy około 5 milionów informacji z prasy, radia, telewizji, internetu, z mediów społecznościowych i zbieramy te informacje. W naszych przeglądach archiwalnych mogliśmy się cofnąć nawet trzy lata wstecz i zobaczyć, jak zmieniała się właśnie komunikacja związana z ESG. W ciągu tych ostatnich 3 lat skala zainteresowania wzrosła 8,5 krotnie, więc to są naprawdę duże duże skoki i jeśli chodzi o samą strukturę informacji, to oczywiście internet tutaj przeważa. Natomiast jeśli chodzi o rodzaj mediów, to zdecydowany prym w tym zakresie wiodą media o charakterze ekonomiczno-biznesowym. W ostatnich badaniach sieci Ariadna wskazano, że wielu odbiorców medialnych nie miało kontaktu z pojęciem ESG. Tak, a mało tego, kiedy politycy albo jesteś liderzy opinii piszą o tym, to nawet w komentarzach są pytania, czy czasami to nie jest literówka? Nie powinno być “usg”? Tak więc to pokazuje, że naprawdę w tym zakresie edukacyjnym bardzo wiele przed nam jeśli chodzi o komunikację związaną z terminem ESG.
Poniżej cała wypowiedź:
Rozmowa odbyła się w trakcie II Kongresu ESG w Warszawie, który odbył się 25 stycznia 2023 r.