Po zwolnieniu kanadyjskiej prezenterki Lisy LaFlamme, marka Dove ruszyła z kampanią przeciwko ageizmowi [Wideo]

Źródło: Lisa LaFlamme/Twitter

Niedługo po tym, jak Lisa LaFlamme, popularna prezenterka wiadomości kanadyjskiej stacji CTV została zwolniona, należąca do koncernu Unilever marka Dove rozpoczęła kampanię, w której zachęca kobiety do noszenia siwych włosów.

Kierownictwo Bell Media, właściciela CTV National News, nazwało usunięcie LaFlamme „decyzją biznesową”, powołując się na „zmieniające się nawyki widzów”. Sama LaFlamme uważa, że powodem jej zwolnienia były siwe włosy. Prezenterka przestała je farbować w okresie pandemii, kiedy zostały zamknięte salony fryzjerskie i kosmetyczne.

W mediach społecznościowych natychmiast pojawiły się oskarżenia pod adresem stacji o stosowanie ageizmu i seksizmu, a w obronie prezenterki stanęły znane osobistości życia publicznego Kanady. Wskazywano też, że Lisa LaFlamme została zwolniona po 35 latach pracy i na dwa lata przed wygaśnięciem kontraktu.

„Przez 35 lat miałam przyjemność gościć w waszych domach, więc uznałam, że najlepiej, jak sama wam to przekażę. Bell Media zdecydowało się nagle zakończyć naszą współpracę, nazywając to »decyzją biznesową«. Oniemiałam. Jestem zszokowana i rozczarowana ich decyzją” – powiedziała LaFlamme. „W wieku 58 lat wciąż myślałam, że będę miała dużo więcej czasu, aby opowiedzieć więcej historii, wpływających na nasze codzienne życie” – dodała.

Wkrótce po tym głośnym zdarzeniu marka Dove należąca do koncernu Unilever rozpoczęła kampanię zachęcającą kobiety do noszenia siwych włosów. „Wiek jest piękny. Kobiety powinny być w stanie robić to na własnych warunkach, bez żadnych konsekwencji” – czytamy na profilu społecznościowym Dove Canada. „Dlatego szarzejemy i przekazujemy 100 000 USD na Catalyst – kanadyjską organizację non-profit, której celem jest pomoc w tworzeniu miejsc pracy sprzyjających włączeniu społecznemu dla wszystkich kobiet” – podkreśla Dove Canada.

Równocześnie marka zachęca klientki na całym świecie do solidaryzowania się ze zwalczaniem agaizmu poprzez aktualizowanie swych zdjęć profilowych do szarości.

Pod wpisem Dove Canada pojawiła się cała seria zdjęć kobiet, lecz również i mężczyzn z siwymi włosami, niektóre już w tonacji szarości, inne, nieprofilowe, w kolorze.

Źródło: Dove Canada/Tiwtter

„Liczy się nie zewnętrze, ale wnętrze. Nie chodzi o to, co myślą o tobie inni, ale o to, co o sobie myślisz. Nie chodzi o bycie kimś, kim nie jesteś lub kim inni chcą, abyś był, chodzi tylko o bycie sobą” napisała jedna z internautek, adwokatka Michele Sparling. „Dziękuję za podzielenie się pięknymi słowami i pięknym zdjęciem” – odpisała marka Dove Canada.

Źródło: Dove Canada/Tiwtter