Marka biżuterii Pandora natychmiast zareagowała na konflikt na Ukrainie przekazując UNICEF milion dolarów na działania organizacji na rzecz dzieci dotkniętych kryzysem humanitarnym.
Darowizna została przekazana dzień po tym, jak UNICEF ogłosił, że na zaspokojenie podstawowych potrzeb 7,5 mln dzieci na Ukrainie będzie potrzebował 66,4 mln dolarów.
Darowizna od Pandory jest nie tylko szybka, ale i znacząca, powiedziała Carla Haddad Mardini, Dyrektor ds. Fundraisingu Indywidualnego i Partnerstw UNICEF w Genewie. Kiedy partnerzy tacy jak Pandora szybko reagują na nasze apele o pomoc, możemy nieść natychmiastowe wsparcie tym, którzy najbardziej jej potrzebują. W sytuacjach kryzysowych najważniejszy jest czas, dodaje.
Pandora jest partnerem UNICEF Dania od 2019 roku. Firma jest cenionym partnerem w działaniach organizacji na rzecz dzieci na całym świecie. Wydarzenia na Ukrainie spowodowały natychmiastową reakcję firmy.
Chcemy pomóc dzieciom i ich rodzinom na Ukrainie. Potrzebują oni schronienia, wody, żywności, lekarstw, bezpiecznych miejsc i innego wsparcia, aby przetrwać ten kryzys. Działania UNICEF są bardzo potrzebne, powiedział Alexander Lacik, Dyrektor Generalny Pandora.
Działania UNICEF na Ukrainie koncentrują się obecnie na zapewnieniu osobom potrzebującym dostępu do podstawowych usług, w tym do czystej wody, artykułów higienicznych, opieki zdrowotnej, edukacji, wsparcia psychologicznego i pomocy finansowej.