Kryzys męskości? – NOIZZ.pl inicjuje kampanię społeczną o mężczyznach w Polsce

NOIZZ.pl zwraca uwagę na sytuację współczesnych mężczyzn w Polsce. Serwis na podstawie wyników badań zleconych agencji badawczej Kantar, informuje o kondycji polskich mężczyzn, ich oczekiwaniach i potrzebach oraz publikuje reportaż multimedialny. Twarzami kampanii są m.in. Michał Żebrowski i Sebastian Stankiewicz.

– Kiedyś mężczyzna miał zbudować dom, spłodzić syna i posadzić drzewo jako symbol przedłużenia rodu. Teraz mieszkania kupujemy na kredyt lub wynajmujemy. „Projekt: dzieci” często kończymy na jednym potomku, bez względu na jego płeć bądź nie podejmujemy go wcale. Drzewa sadzimy z pobudek ekologicznych – wyjaśnia Oliwia Bosomtwe, redaktorka naczelna serwisu NOIZZ.pl. – Zmieniło się to, kim są i mogą być kobiety. A co z mężczyznami? Kim są i kim mogą być? Jak wpływa na nich zmiana ich społecznej roli i to, jak są postrzegani przez otoczenie? – mówi Oliwia Bosomtwe.

Jednocześnie zmieniające się oczekiwania społeczne związane z obyczajowością, emancypacją kobiet i mniejszości sprawiają, że często polscy mężczyźni czują się zagubieni. Tradycyjne wzorce zachowania nie przystają do nowych oczekiwań, a nowe dopiero się kształtują. To starcie tworzy sytuację, którą czasami określa się hasłem „kryzys męskości”. NOIZZ.pl nadaje temu określeniu nowe znaczenie.

– W badaniu pytaliśmy mężczyzn o męskość, o to, jak spędzają wolny czas, jak dzielą się obowiązkami domowymi, o to, jakie mają poglądy. W zespole redakcyjnym stwierdziliśmy, że aby opowiedzieć o współczesnej męskości w Polsce, potrzebujemy dodatkowych środków. Dlatego stworzyliśmy reportaż multimedialny, do którego zaprosiliśmy Jakuba Żulczyka, trzy pokolenia Friedmanów, Grzegorza Sobieszka, Bolesława Chromrego, Wojtka Sawickiego, Vita Bambino, Michała Pozdała i wielu innych mężczyzn do rozmowy o nich i o tym, czym dla nich jest męskość – dodaje Oliwia Bosomtwe.

Z badania Kantar wynika, że połowa Polaków (52% kobiet i 48% mężczyzn) w jakiś sposób nie czuje się akceptowana w społeczeństwie. Dane pokazują, że w tym momencie łączy nas poczucie społecznego wyobcowania, nawet jeśli powody, które za nim stoją, są inne.

Kampania społeczna „Kryzys męskości?” to jednocześnie początek dyskusji na temat konieczności zmiany narracji marek w komunikacji do mężczyzn.

– Wyniki badania „Nowi mężczyźni” przeprowadzonego na nasze zlecenie pokazały, co drzemie we współczesnych mężczyznach, co ich dziś konstytuuje, co sprawia, że czują się mężczyznami, a co im tę męskość odbiera. Wielu mężczyznom ciąży tradycyjny model męskości, oparty na kulcie siły, władzy, osiąganiu sukcesu oraz tłumieniu emocji i swojej wrażliwości – komentuje Izabela Kiwak, Customer Insight & Research Manager, Ringier Axel Springer Polska.

Reportaż multimedialny powstał na cyfrowej platformie publikacyjnej Ring Publishing, która dzięki technologii wspiera media w opowiadaniu historii w angażujący sposób.
Ring Publishing to produkt rozwijany przez Ringier Axel Springer Polska, z którego korzysta 60 marek mediowych w 12 krajach.

Więcej: https://kryzysmeskosci.noizz.pl/