47. edycja wyróżnień magazynu Raportu CSR

Spółka Benefit Systems, lider rozwiązań w obszarze pozapłacowych świadczeń pracowniczych i Leonardo, globalna firma high-tech, zostali wyróżnieni w 47. edycji Raportu Społecznej Odpowiedzialności Biznesu. Laureatów doceniono za ich wkład w walkę z pandemią koronawirusa w Polsce i na świecie oraz działania i inicjatywy na rzecz lokalnych społeczności.

 

Aktualne wydanie raportu, opublikowane także na portalu RaportCSR.pl, to kompendium wiedzy na temat podejmowanych przez polskie przedsiębiorstwa i instytucje działań w obszarze społecznej odpowiedzialności biznesu.

47. edycja magazynu Raport CSR ponownie została poświęcona kulisom walki polskiego biznesu z epidemią koronawirusa. Gdy w kwietniu br. zamykaliśmy pierwszy „pandemiczny” numer byliśmy przekonani, że kolejny będzie już tylko wspomnieniem pandemii i podsumowaniem działań CSR w tym trudnym okresie. Wydaliśmy jednak kolejne dwa, a dziś gdy oddajemy w Wasze ręce ostatni w tym roku numer, okazuje się że wirus wcale nie jest w odwrocie. Na zapleczu polskiego biznesu wciąż trwa nierówna walka ze skutkami pandemii…

Polskie firmy zdają egzamin ze społecznej odpowiedzialności biznesu. Udowodniliśmy to w poprzednich edycjach Raportu CSR, w których wyróżniliśmy m.in. firmy: Żabka Polska, apteki Gemini, Huawei i Katolickie Radio Podlasie. Specjalne wyróżnienie trafiło też w ręce przedstawicieli Caritas Polska.

W tej edycji laureatami są: Spółka Benefit Systems, która mimo ciężkiej sytuacji w branży fitness wspierała i wspiera swoich partnerów oraz Leonardo, właściciel fabryki śmigłowców PZL-Świdnik, który od 11 lat znajduje się w czołówce rankingu zrównoważonego rozwoju Dow Jones.

– Po raz kolejny Raport CSR koncentruje się na firmach, które pomimo trudnej sytuacji gospodarczej działają zgodnie z zasadami społecznej odpowiedzialności biznesu. Angażują się w niesienie pomocy potrzebującym i dbają o środowisko naturalne. Poświęcając im kolejne papierowe wydanie Raport CSR chcemy im podziękować, doceniając ich starania – mówi Natalia Witkowska, redaktor naczelna portalu RaportCSR.pl.

Laureaci: Spółka Benefit Systems i Leonardo

Benefit Systems przed pandemią aktywizował 1,2 mln użytkowników przez program MultiSport, co miało wpływ na zwiększenie popytu w obiektach sportowych. Niestety, kolejne fale epidemii sprawiły, że obiekty sportowe zostały całkowicie zamknięte. Spółka, nie czekając na wsparcie rządu, postanowiła przeznaczyć 4 mln zł na pomoc klubom sportowym i siłowniom, których sytuacja po pierwszym lockdownie była ciężka. – Czujemy się odpowiedzialni za ekosystem, który stworzyliśmy dzięki programowi MultiSport. Współpracujemy z 4,6 tys. obiektów sportowych w całej Polsce, dzięki czemu pracę ma nie tylko obsługa, ale całe środowisko niezależnych trenerów czy kadra prowadząca zajęcia – mówi Adam Radzki, członek zarządu Benefit Systems.

Dow Jones Sustainability Index to ranking przedsiębiorstw, które uwzględniają w swojej polityce cele społeczne i ekologiczne. Leonardo jest w nim obecne do 11 lat, zaś od dwóch lat ma pozycje branżowego lidera. Firma, choć ma włoskie korzenie, jest ważną w portfolio polskiej gospodarki. To za sprawą fabryki PZL-Świdnik na Lubelszczyźnie. W „Raporcie Zrównoważonego Rozwoju i Innowacji” przygotowanym przez Leonardo za rok 2019, o którym piszemy w naszym magazynie, warto zwrócić uwagę na dane dotyczące zaangażowania spółki na rzecz innowacji, bezpieczeństwa i pracowników. – Cały czas wnosimy wkład w zrównoważony postęp czyniony na rzecz bezpieczniejszego świata. Takie ambicje leżą u podstaw „BeTomorrow-Leonardo 2030”, naszego długofalowego planu strategicznego – przekonują przedstawiciele Leonardo.

W magazynie Raport CSR informujemy też o pierwszym sklepie, który w 100 proc. jest zasilany tzw. zieloną energią. Żabka, sklep na warszawskiej Białołęce, pełni też rolę laboratorium, w którym sieć zamierza testować przyjazne środowisku rozwiązania. W Raporcie piszemy również o działaniach Polskiej Agencji Żeglugi Powietrznej których celem jest m.in. bezpieczeństwo pracowników, a także o największej w tej części Europy firmie mleczarskiej – Mlekovita, i jej działaniach na rzecz ochrony środowiska. W tym numerze stawiamy też ważną tezę: że obecna pandemia COVID-19 nie musi być ani ostatnią, ani najgroźniejszą. To oznacza, że już teraz należy zastanowić się nad rolą i definicją społecznej odpowiedzialności biznesu – przekonuje w felietonie „Czas na globalny CSR”, Bogusław Mazur

Raport CSR, czyli cykliczne kompendium dobrych praktyk

Magazyn Raport CSR to pierwszy tak duży projekt wydawniczy w Polsce, którego misją jest promowanie najważniejszych i najciekawszych działań CSR prowadzonych przez firmy i instytucje. Pierwszy numer kwartalnika pojawił się w 2009 r. Od tego czasu ukazało się już 47 edycji, w których wyróżniono ponad 100 laureatów.

Projekt funkcjonuje także w sieci, w postaci portalu RaportCSR.pl, gdzie można pobrać wszystkie wydania kwartalnika. Portal, dzięki codziennym informacjom z branży, buduje kompendium wiedzy o społecznej odpowiedzialności biznesu.

Raport jest przygotowywany co kwartał przez redakcję portalu RaportCSR.pl oraz Instytut Społecznej Odpowiedzialności Biznesu i Zrównoważonego Rozwoju. Partnerami Raportu są Agencja Informacyjna ISBnews, Fundacja Polskiego Godła Promocyjnego „Teraz Polska”, Akademia Zarządzania i Rozwoju oraz serwis Kurier365.pl. W każdej edycji wybierane są projekty z zakresu CSR, które wyróżniły się pod względem oryginalności, siły oddziaływania i spójności z polityką oraz strategią firm lub instytucji, które je realizują.

W poprzednich edycjach Raportu CSR wyróżnieni zostali m.in. PKN Orlen, Maspex, Instytut Fizjologii i Patologii Słuchu, PKP Cargo, Fundacja OnkoCafe wraz z firmą Novartis, Fundacja PGNiG im. Ignacego Łukaszewicza, KGHM Polska Miedź, PKP Energetyka, Grupa Ferrero oraz spółka Emitel.