Od 12 lat październik, jako miesiąc świadomości raka piersi, maluje się na różowo. W tym roku do akcji społecznej wspierającej profilaktykę przyłącza się PURELLA SUPERFOODS wraz z partnerami. W ramach akcji #ThinkPink producent zdrowej żywności przeznaczy 5% ze sprzedaży limitowanego, różowego batona na pomoc kobietom. Zebraną w październiku kwotę podwoi wspólnie z Ewą Chodakowską. Akcja ruszyła już 22 września.
Masz wpływ, masz szanse
Dwanaście lat temu 15 października został ustanowiony „Europejskim Dniem Walki z Rakiem Piersi”, a październik uznawany jest za miesiąc świadomości raka piersi. Według Światowej Organizacji Zdrowia właściwa profilaktyka może zmniejszyć ryzyko zachorowań na choroby nowotworowe nawet o 40%.
Geny, które powszechne uznawane są za rozwój nowotworów, stanowią przyczynę tylko
ok. 5-10% przypadków. Zdecydowana większość zachorowań wynika ze złego odżywiania, nałogów, niehigienicznego stylu życia czy braku aktywności fizycznej. Są to czynniki, na które mamy wpływ.
– Dzięki prowadzonym od wielu dekad badaniom naukowym wiadomo, że zdrowy tryb życia oraz przestrzeganie kilku prostych zasad może ograniczyć nasze ryzyko zachorowania na nowotwór. Jedna z tych zasad brzmi: bierz udział w regularnych badaniach przesiewowych. Rak piersi to najczęściej występujący nowotwór złośliwy u kobiet, a tylko 5-10% ma charakter dziedziczny. Nasze codzienne wybory mogą zmniejszyć lub zwiększyć ryzyko jego wystąpienia. “Lepiej zapobiegać niż leczyć” – proste zdanie, o którym pamiętajmy codziennie. Także w październiku. – mówi Dr Tomasz Gruziel z Fundacji Profilaktyka.
Różowa odpowiedzialność biznesu
Różowa wstążka to międzynarodowy symbol walki z rakiem piersi. Zamieszczany jest na produktach, z których częściowy zysk ze sprzedaży przeznaczany jest na wsparcie akcji związanych z podnoszeniem świadomość kobiet w kwestii profilaktyki raka piersi oraz zwiększenie dostępu do badań. W tym roku pojawi się on także na opakowaniu jednego z produktów PURELLA SUPERFOODS – firmy produkującej zdrową żywność, współtworzonej m.in. przez znaną trenerkę, Ewę Chodakowską. PURELLA stworzyła limitowany, różowy batonik BERAW THINKPINK. 5% z jego sprzedaży przekaże na fundację OnkoCafe – Razem Lepiej.
– Dla PURELLA SUPERFOODS odpowiedzialność społeczna zawsze była jedną z ważniejszych kwestii w prowadzeniu biznesu. Chcemy dzielić się z innymi dobrem oraz naturalnymi produktami, które tworzymy przede wszystkim z myślą o zdrowiu klientów. W ramach kampanii #PurellaPomaga wspieramy różne inicjatywy społeczne. – mówi Artur Gajewski, Marketing Director PURELLA SUPERFOODS. – Tym razem, aby zadbać o zdrowie kobiet, postanowiliśmy włączyć się w bardzo szlachetną, ogólnoświatową akcję „Breast Cancer Awarensess Month”, czyli różowy październik. To właśnie dzięki wam i dzięki każdej kupionej sztuce naszego limitowanego batona BERAW THINKPINK będziemy mogli przekazać pieniądze na fundację OnkoCafe i tym samym wesprzeć potrzebujące kobiety. – dodaje.
Zgodnie z ustaleniami z fundacją, w tym roku pieniądze zostaną przeznaczone na wsparcie kobiet zmagających się z zaawansowanym rakiem piersi.
– Problem raka piersi jest dla nas bardzo ważny również z uwagi na wagę problemu – to jeden z najczęściej występujących wśród kobiet typów nowotworu. Mimo pojawiających się na świecie nowych możliwości diagnostyki i terapii, w Polsce wykrywalność, dostępność i warunki leczenia oraz rehabilitacji pacjentek z rakiem piersi wciąż pozostawiają wiele do życzenia. Znaczenie ma każde działanie na rzecz wczesnej wykrywalności i lepszej terapii raka piersi, dlatego w kampanię #PURELLAPOMAGA włączamy się z prawdziwą przyjemnością i pełnym zaangażowaniem – mówi Anna Kupiecka, prezes Fundacji OnkoCafe – Razem Lepiej
#ThinkPink i wspieraj
Do akcji #ThinkPink Purella zaangażowała wszystkich swoich partnerów, w tym Anię Starmach i Ewę Chodakowską, które będą mówić o problemie, jakim jest rak piersi i jego profilaktyce. Wszystko to, aby przyczynić się do wzrostu świadomości społecznej.
– Od początku moich działań nadrzędnym celem jest wsparcie kobiet na każdej płaszczyźnie ich życia. Motywuję i zachęcam je do aktywności fizycznej i zdrowego stylu życia, które są fundamentem zdrowia. Aktywnie angażuję się w akcję #stopprzemocy, której celem jest realna pomoc kobietom. Teraz wspólnie z Purella wykonujemy kolejny krok i podejmujemy działanie, by wspierać kobiety w walce nowotworem piersi. – mówi Ewa Chodakowska, współwłaścicielka PURELLA SUPERFOODS i ambasadorka akcji. – Każdy z nas,
niezależnie od tego ile ma, może poprzez mały gest zaangażować się w zmianę świata na lepsze.
Aby jeszcze bardziej docenić wspólną pomoc i wsparcie tej akcji, oprócz 5% ze sprzedaży PURELLA SUPERFOODS postanowiła na koniec października, wspólnie z Ewą Chodakowską, podwoić uzyskaną kwotę zebraną ze sprzedaży tego produktu. Batoniki oznaczone różową wstążką będzie można kupić od 22 września. Produkty będą dostępne we
wszystkich sklepach sieci Rossmann, Carrefour, Auchan oraz na stacjach Shell, Lotos i sklepach on-line: BeBIO, Frisco czy Allegro.
Szczegóły akcji na www.purellapomaga.pl