Najnowsza kampania „Rzeczpospolitej” – Odporni na dezinformację ma na celu zwiększyć społeczną odporność na fake newsy. Na potrzeby kampanii powstał Dekalog walki z dezinformacją.
Dekalog walki z dezinformacją to 10 reguł, którymi powinni kierować się odbiorcy, aby świadomie korzystać z informacji. Każda z zasad została opracowana w formie wywiadu z wybitnym ekspertem z zakresu miedioznawstwa, dziennikarstwa, językoznawstwa czy filozofii. Z Dorotą Gawryluk zostanie poruszony temat weryfikowania informacji, a Jerzy Bralczyk przypomni wszystkim jak ważne jest myślenie o tym, co chcemy powiedzieć.Kampania ma na celu zwiększenie świadomości społecznej w zakresie niebezpieczeństw, jakie się wiążą z udostępnianiem fake news’ów.
Fake czy fakt?
Jest to nasza odpowiedź na problem fake newsów, których ilość drastycznie wzrosła w szczytowym okresie pandemii koronawirusa. Celem kampanii jest zwiększenie świadomości społecznej w zakresie niebezpieczeństw, jakie wiążą się z udostępnianiem tego typu informacji – mówi Cezary Piernikowski, dyrektor marketingu.
Więcej: https://www.rp.pl/stopfakenewsom
Źródło: Newseria