Zalando wprowadził obowiązkową ocenę zrównoważonego rozwoju dla marek sprzedających na swojej platformie. W ramach dążenia do zmian w całej branży, Zalando rozpoczęło współpracę z Higg BRM. Zebrane dane pomogą marce zidentyfikować trendy i zbadać, w jaki sposób opracować rozwiązania w celu znaczącej i trwałej poprawy współpracy z markami partnerskimi.
Higg BRM to narzędzie, które zapewnia markom i sprzedawcom kompleksowy sposób oceny ich wyników pod względem etycznych i środowiskowych parametrów, takich jak prawa człowieka, uczciwe płace lub emisje dwutlenku węgla. Użytkownicy mogą organizować swoje priorytety dotyczące zrównoważonego rozwoju na podstawie wyników. Umożliwi to branży odzieżowej porównywanie zrównoważonego rozwoju na poziomie marki.
Koalicja na rzecz zrównoważonej mody
Na rynku istnieją setki certyfikatów, etykiet i inicjatyw, a granica między początkiem a końcem zrównoważonego rozwoju może być niewyraźna. Potrzebna jest wspólna metoda pomiaru zrównoważonych wyników branży. Dlatego Zalando wspólnie z Higg i jej pakietem narzędzi branżowych chcą weryfikować globalny łańcuch dostaw branży modowej.
Źródło: PRoto