Podczas zdalnej nauki dzieci chętnie korzystają z materiałów edukacyjnych zamieszczonych na stronie „Kampanii Kolejowe ABC”. W marcu i kwietniu stronę www.kolejoweabc.pl odwiedziła rekordowa liczba osób. Największą popularnością cieszą się aplikacja edukacyjna i kolorowanka, które pozwalają najmłodszym na zabawę i naukę.
W marcu i kwietniu na stronie kampanii najwięcej odsłon miała zakładka z materiałami edukacyjnymi udostępnionymi przez Urząd Transportu Kolejowego. Ponad 4 tysiące razy pobrane zostały multimedialne lekcje bezpieczeństwa kolejowego, gra edukacyjna na smartfony, kolorowanka i podręczniki wraz z gotowymi scenariuszami lekcji. Przez ostatnie dwa miesiące pobrań materiałów edukacyjnych było niemal tyle, co przez ostatnie dwa lata. Programy „Twoja Kolej” i „Myszka w Paski” obejrzało ponad 43 tys. osób.
Spoty z nosorożcem Rogatkiem w serwisie YouTube obejrzało już 18 mln osób, a filmy vlogerów miały ponad 4 mln odsłon. Od początku trwania projektu stronę Kampanii Kolejowe ABC odwiedzano ponad 400 tysięcy razy. Większość osób korzysta ze strony przy pomocy urządzeń mobilnych: 88% użytkowników łączy się z telefonów i tabletów, a 12% – z komputerów. Co ciekawe od połowy marca odsetek użytkowników korzystających z komputerów zwiększył się do 30%.
– Wprowadzenie nauczania zdalnego spowodowało, że zarówno dzieci, jak i rodzice i nauczyciele zaczęli poszukiwać w sieci ciekawych materiałów związanych z różnymi obszarami wiedzy. Zauważamy, że nowoczesne formy edukacji o bezpieczeństwie na kolei są bardzo dobrze odbierane przez dzieci – ocenia Ignacy Góra, prezes Urzędu Transportu Kolejowego.
Dzieci i młodzież mogą uczyć się bezpieczeństwa kolejowego razem z nosorożcem Rogatkiem. Ten wesoły bohater pomaga im zgłębiać wiedzę na temat właściwego zachowania na terenach kolejowych, uczy znaków drogowych i przypomina najważniejsze zasady związane z podróżą koleją.
„Kampania Kolejowe ABC” realizowana przez Urząd Transportu Kolejowego to ogólnopolska kampania informacyjno-edukacyjna, propagująca zasady bezpieczeństwa oraz wartości i wzorce związane z odpowiedzialnym zachowaniem się podczas korzystania z transportu kolejowego. Kampania jest współfinansowana ze środków Funduszu Spójności w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko 2014-2020. Kampania Kolejowe ABC jest objęta patronatem Ministra Edukacji Narodowej. Wszystkie materiały dostępne są na stronie www.kolejoweabc.pl.
Źródło: UTK)\