Olga Tokarczuk, Wiesław Myśliwski, Hanna Krall, Joanna Bator, Mariusz Szczygieł, Andrzej Stasiuk, Magdalena Grzebałkowska i inni autorzy wraz z Wydawnictwem Agora w ramach akcji charytatywnej „Nadzieja” tworzą książkę, z której cały dochód zostanie przeznaczony na wsparcie ośrodków pomocy dla seniorów podczas pandemii i po jej zakończeniu.
Publikacja składa się z ponad czterdziestu tekstów. W piątek, 22 maja br. rozpocznie się przedsprzedaż wydania – każdy może wspomóc akcję, kupując egzemplarz w księgarniach internetowych: Kulturalnysklep.pl, Publio.pl i Empik.com. Inicjatywę wspierają media i marki Grupy Agora, które m.in. ogłaszają 22 maja „Dniem Nadziei” i zmienią kolory swoich logotypów na zielony. Partnerem i patronem akcji jest Rzecznik Praw Obywatelskich. Partnerem projektu jest również Empik.
Pandemia koronawirusa jest próbą człowieczeństwa, umiejętności bycia razem i wspierania siebie nawzajem.
W tych trudnych chwilach, zwłaszcza dla osób chorych i najbardziej potrzebujących, liczy się każda pomoc. Świadomość ta stała się przyczynkiem do zainicjowania przez Wydawnictwo Agora wyjątkowej akcji charytatywnej „Nadzieja”, która poprzez projekt literacki mobilizuje do wspólnego pomagania.
Inicjatywa ta ma nieść pomoc tym, których trudny czas epidemii dotyka najmocniej – osobom starszym znajdującym się w grupie największego ryzyka zakażenia i najcięższego przebiegu COVID-19. Jej odbiorcami będą mieszkańcy i pacjenci ośrodków pomocy społecznej i hospicjów, również prowadzonych przez organizacje społeczne, które nie otrzymują wystarczającego wsparcia ze strony państwa i borykają się z brakiem personelu, sprzętu, maseczek czy kombinezonów.
„Nadzieja” w księgarniach ukaże się 8 lipca br., a w formie e-booka 23 czerwca. Od 22 maja książkę-cegiełkę w wersji papierowej będzie można nabyć w przedsprzedaży na Kulturalnysklep.pl oraz na Empik.com a także w formie e-booka na Publio.pl. We wszystkich kanałach sprzedaży egzemplarz tej wyjątkowej książki będzie kosztował 50 zł.
Cały dochód ze sprzedaży wydania zostanie przeznaczony na pomoc najbardziej potrzebującym ośrodkom pomocy dla seniorów. Wszyscy zaangażowani w akcję i powstanie książki pracują jako wolontariusze, łącznie z drukarniami Abedik SA, Perfect SA oraz POZKAL Sp. z o.o., które zaoferowały druk pierwszego nakładu za darmo. Okładkę „Nadziei” bez wynagrodzenia zaprojektował Łukasz Piskorek/Fajne Chłopaki.
Akcja będzie kontynuowana po zakończeniu pandemii. Wyboru placówek dokona Fundacja Agory we współpracy z Biurem Rzecznika Praw Obywatelskich – partnerem i patronem projektu. Partnerem akcji jest również Empik.