Firma Leroy Merlin Polska wzięła udział w międzynarodowym projekcie „Lead Positive Challenge”, organizowanym przez przedsiębiorstwo ADEO.
Lead Positive Challenge jest to program realizowany we wszystkich przedsiębiorstwach należących do ADEO. Jego celem jest wykorzystanie potencjału do wprowadzenia pozytywnych zmian w otoczeniu. Każdy pracownik wraz z zebraną grupą mógł zgłosić chęć realizacji projektów z zakresu działań CSR. Na przełomie października i listopada rozpoczęły się zgłoszenia do programu. Pomysłowość pracowników Leroy Merlin okazała się niezwykła! Zgłoszonych zostało aż 31 projektów. Działania były realizowane przez ponad 120. uczestników z 25 sklepów i centrali.
Przez kolejne miesiące pracownicy Leroy Merlin Polska pracowali nad swoimi projektami. Uczestniczyli również w szkoleniach z Design Thinking i Kanbana. Celem warsztatów było lepsze zrozumienie potrzeb odbiorców. Dodatkowo, obydwie metody znacznie usprawniły prace nad projektami.
Finał Lead Positive Challenge odbył się 14 lutego 2020 roku. Uczestnicy przedstawiali swoje projekty gościom finału oraz jury w formie targów. Zostały zaprezentowane projekty związane z ochroną środowiska – np. sprzątaniem i sadzeniem lasu. Uczestnicy swoimi działaniami wspierali też budowę budek lęgowych dla ptaków, domków dla owadów oraz uli. Pamiętali o pomocy dla schronisk dla zwierząt – organizowali zbiórki potrzebnych akcesoriów i jedzenia oraz budowali budy dla psów. Stworzyli również różne szkolenia dla członów lokalnych społeczności. Organizowali warsztaty związane z majsterkowaniem oraz tworzeniem ozdób świątecznych. Uczyli innych ponownego wykorzystania materiałów poprzez szycie toreb z banerów i innych materiałów. Propagowali użytkowanie energii odnawialnej poprzez montaż paneli fotowoltaicznych oraz wykorzystywanie zasobów, które dla innych mogą być uznane za odpad, np. deszczówki.
Główną nagrodę – Grand Prix – zdobył zespół zajmujący się zagadnieniem użycia wody deszczowej do zastosowań w domu i ogrodzie. Wyróżnienie za Projekt Digitalowy trafiło na ręce zespołu promującego dojazdy do pracy rowerem i korzystającego z algorytmu określającego wpływ tych działań na zdrowie i środowisko. Nagrodę publiczności otrzymał projekt związany z budową bud dla psów. Dodatkowe wyróżnienie uzyskała też grupa promująca włączanie osób z niepełnosprawnościami w funkcjonowanie społeczeństwa poprzez wspólne hobby i pasje.
Zwycięski zespół na początku marca pojedzie do Lizbony, gdzie będzie reprezentował Polskę w trakcie międzynarodowego Festiwalu ADEO.