Blisko 500 pracowników Procter & Gamble wzięło w tym roku dział w inicjatywach wolontariackich współorganizowanych przez firmę. Wsparli organizacje pozarządowe, placówki socjalne i lokalne społeczności w działaniach ekologicznych i społecznych.
Firma P&G powołała do życia „Green Team”. W jego skład wchodzą wolontariusze, których misją jest pomagać swoim współpracownikom funkcjonować w sposób bardziej pro-ekologiczny. Zadaniem „Green Teamu” jest przygotowywanie materiałów edukacyjnych na temat segregacji, czy newsletterów ze wskazówkami na temat życia w duchu zero waste. Udało im się też zorganizować stację rowerową, która stanęła tuż obok biura P&G i fabryki Pampers na warszawskim Targówku. Każdego miesiąca ponad 600 osób wybiera dzięki temu rower zamiast transportu spalinowego, ograniczając tym samym związaną z nim emisję CO2 o 12 ton.
Jednym z głównych punktów w wolontariackim harmonogramie była w tym roku edukacja dotycząca ekologii i zrównoważonego rozwoju. W marcu wolontariusze z P&G wzięli udział w programie Czysta Ziemia, w ramach którego przeprowadzili lekcje dla ponad 1800 dzieci ze szkół w Warszawie, Łodzi i Aleksandrowie Łódzkim. Po zajęciach teoretycznych wraz z uczniami sprzątali okoliczne parki, ulice, czy place zabaw.
We wrześniu ponad 40 wolontariuszy z P&G i fundacji Nasza Ziemia wzięło udział w sprzątaniu nadwiślańskiej plaży Poniatówka w centrum Warszawy. W ciągu jednego dnia zebrali ponad 230 kilogramów, głównie plastikowych, śmieci.
– Wolontariat stał się ważną częścią mojego życia. Poświęcając swój czas i energię dla dobrej sprawy, naprawdę mogę zmieniać świat w którym żyję. Możliwość zobaczenia niemal natychmiastowych efektów, takich jak czysta plaża, która jeszcze kilka godzin wcześniej pełna była śmieci, sprawia iż zdajesz sobie sprawę z tego jak ważne są twoje działania. To naprawdę inspirujące – podsumowuje akcję Magdalena Pyka-Steiner, specjalistka ds. komunikacji i jedna z wolontariuszek P&G.
W tym roku pracownicy P&G zaangażowali się w dwa projekty, organizowane przez firmę we współpracy z Habitat for Humanity Poland. Pomogli oni odnowić centrum terapeutyczne dla pacjentów z autyzmem oraz podjęli się odbudowy spalonego w wyniku pożaru mieszkania rodziny z czwórką dzieci.
– Jak pokazują statystyki, prawie 11% mieszkań w Polsce to mieszkania substandardowe – czyli takie, gdzie nie ma np. dostępu do bieżącej wody, czy łazienki. Oznacza to, że ponad 5 mln Polek i Polaków mieszka w złych warunkach. Nasza fundacja stawia sobie za cel, aby każdy w Polsce miał godne miejsce do życia. Cieszymy się, że w realizacji naszej misji wspierają nas tacy partnerzy jak P&G – powiedziała Magdalena Ruszkowska – Cieślak, prezeska fundacji Habitat for Humanity Poland.
Jak co roku, w głównym holu firmy stanęła właśnie choinka udekorowana aniołkami na których zapisane są marzenia dzieci z niezamożnych rodzin, mieszkających w okolicy siedziby firmy. To wieloletnia tradycja, która cieszy się w Procter & Gamble dużym odzewem – pracownicy wybierają aniołka, a następnie prezent przekazują Mikołajowi, który dostarczy go do adresata. W zeszłym roku ponad 250 dziecięcych marzeń zostało spełnionych dzięki zaangażowaniu wolontariuszy.
– Duże zaangażowanie w wolontariat jest spójne z misję P&G, którą jest poprawianie jakości życia naszych konsumentów oraz bycie siłą napędową do rozwoju i wzmacniania społeczności, w których funkcjonujemy. Jesteśmy dumni z tego, z jaką pasją i zaangażowaniem nasi pracownicy włączają się w akcje wolontariackie. Poświęcanie swojego czasu i serca aby wesprzeć innych zawsze jest godne podziwu, dlatego z tego miejsca chciałabym podziękować każdemu z niemal 500 zaangażowanych. – powiedziała Małgorzata Mejer, manager ds. Komunikacji Korporacyjnej P&G w Europie Centralnej.