2019 roku w wolontariat zaangażowało się 3555 pracowników banku BNP Paribas, którzy wspólnie przepracowali społecznie 27 224 godzin. Wszystkie inicjatywy, w które angażowali się pracownicy banku łączy motto „Możesz na mnie polegać”.
Strategia CSR – społecznej odpowiedzialności biznesu Banku składa się z 12 zobowiązań w ramach 4 filarów odpowiedzialności: gospodarczej, w miejscu pracy, społecznej i wobec środowiska naturalnego. Ważnym elementem jej realizacji jest rozwój wolontariatu pracowniczego. Jego celem jest nie tylko inspirowanie, motywowanie i edukowanie, lecz także wspieranie inicjatyw i dobrych pomysłów pracowników Banku.
– Liczba pracowników Banku, którzy zdecydowali się poświęcić swój czas, by pomagać, ale też ogromne zaangażowanie i jakość realizowanych przez nich działań napawa optymizmem – tłumaczy Kinga Pańczyszyn-Liśkiewicz, prezes Fundacji BNP Paribas. – Fundamentem tego sukcesu jest szeroki wybór możliwości, które oferuje Bank. Projekty, jakie inicjujemy i w które się włączamy, są na tyle różnorodne, by każdy znalazł coś dla siebie. W ramach wzmacniania wolontariatu Fundacja Banku i Biuro CSR wspierają dobre pomysły i inicjatywy pracowników Banku oraz starają się kreować wartościowe możliwości działania na rzecz innych. Każdemu pracownikowi Banku przysługują dwa dni w roku, które w całości może poświęcić na działania wolontariackie – dodaje.
W ramach wolontariatu indywidualnego pracownicy mogą podjąć działania na rzecz wybranej przez siebie organizacji społecznej lub zaangażować się w program BAKCYL – Bankowcy dla edukacji finansowej młodzieży, który jest sektorową inicjatywą na rzecz edukacji, koordynowaną przez Warszawski Instytut Bankowości.
Dla tych, którzy lubią działać w zespole, Bank także przygotował wiele możliwości. Inicjatywy, które w 2019 roku cieszyły się największym zainteresowaniem pracowników BNP Paribas to #TrashChallenge i Szlachetna Paczka. Eko-wolontariat polegający na sprzątaniu lasów zgromadził 400 pracowników wraz z rodzinami. 14 września, na tydzień przed akcją Sprzątanie Świata w Polsce, ochotnicy przeznaczyli sobotę na sprzątnie terenów zielonych i zdobywanie wiedzy na temat ochrony przyrody.
Z kolei w tegoroczną „Szlachetną Paczkę” zaangażowało się 2000 pracowników, którzy przygotowują świąteczne prezenty dla ponad 100 potrzebujących rodzin. Dzięki ogólnopolskiemu charakterowi akcji, udział w niej mogą brać pracownicy Banku BNP Paribas z całej Polski. Jest to największa akcja wolontariacka w wykonaniu pracowników jednej firmy w historii działalności Szlachetnej Paczki.
Bank stawia sobie również bardzo ambitne cele również na kolejny rok. Grupa BNP Paribas wyszła z inicjatywą #1millionhourstohelp. Idea jest prosta – pracownicy grupy chcą, globalnie, przepracować milion godzin na rzecz innych i wspierać rozwiązywanie problemów społecznych.