“Jak zmienić świat” to sześcioodcinkowy serial dokumentalny wyprodukowany przez National Geographic i Procter & Gamble we współpracy z Global Citizen i RadicalMedia. Swoją światową premierę miał 5 września. Serial będzie emitowany w 172 krajach i 43 wersjach językowych. Projekt jest owocem współpracy National Geographic, Procter & Gamble oraz Global Citizen, w ramach której wykorzystują swój wpływ oraz skalę oddziaływania, by zwiększyć świadomość globalnej społeczności i zainspirować do zmiany.
Każdy odcinek porusza inny problem, przedstawiając poszczególne kampanie organizacji Global Citizen, jej organizatorów, środowiska wspierające, lokalnych działaczy, aktywistów oraz ludzi, których życie te działania odmieniły. Wśród tematów serialu znalazły się:
- zwalczanie skrajnego ubóstwa,
- sprzeciw wobec nakładaniu kaucji w postępowaniach karnych,
- usuwanie barier uniemożliwiających dziewczętom dostęp do edukacji,
- finansowanie edukacji przesiedlonych dzieci,
- rozwiązanie problemu plastikowych odpadów
- walka z niedoborami wody.
“Jak zmienić świat” w walce o zmiany
“Jak zmienić świat” zabierze widzów na sceny Festiwalu Global Citizen oraz tam, gdzie toczy się walka o zmiany i podejmowane są działania zmierzające do rozwiązania problemów. Oczami takich aktywistów i artystów jak Hugh Jackman, Priyanka Chopra Jonas, Becky G, Usher, Common, Rachel Brosnahan, Gayle King, Bonang Matheba, Pharrell Williams, Darren Criss oraz Uzo Aduba widzowie zobaczą różne historie oraz spotkają ich bohaterów. Dowiedzą się jak wygląda walka ze skrajnym ubóstwem oraz jakie działania inspirują powstawanie globalnego ruchu. Wszytko to przedstawione będzie w charakterystycznej dla filmów dokumentalnych National Geographic narracji. Zdjęcia do serialu powstawały w Meksyku, Nigerii, Peru, RPA, na Filipinach oraz w Kalifornii, Nowym Jorku, Tennessee i Waszyngtonie.
Global Citizenwalczy z ubóstwem
Global Citizen od ponad dziesięciu lat walczy ze skrajnym ubóstwem wspierając inicjatywy obywatelskie, angażując przedstawicieli biznesu, organizacje i władze do pomocy finansowej, a także wprowadzania zmian prawnych. Wszystko to, by zgodnie z Celami Zrównoważonego Rozwoju ONZ , do roku 2030 wyeliminować skrajne ubóstwo.
Procter & Gamble ma za sobą długoletnie doświadczenie w wykorzystywaniu siły swoich marek i angażowaniu pracowników w działania na rzecz lepszego świata, m.in. w rozwiązywanie problemów edukacji dziewcząt, dostępu do czystej wody, pomocy ofiarom klęsk żywiołowych, zrównoważonego rozwoju oraz nierówności społecznych.
National Geographic zaś od ponad 130 lat prezentuje obrazy i historie, które pomagają widzom zrozumieć otaczający ich świat i, co za tym idzie, przejąć się jego losem.