Listki CSR to wyróżnienie magazynu Polityka. Tygodnik wraz z firmą doradczą Deloitte oraz Forum Odpowiedzialnego Biznesu już po raz ósmy przeprowadził wśród największych polskich firm ankietę na temat społecznej odpowiedzialności biznesu i zrównoważonego rozwoju.
Najlepszym wręczono Złote, Srebrne oraz Białe Listki CSR. Działania laureatów koncentrują się wokół lepszego zarządzania pracownikami, poprawy relacji z klientami i partnerami biznesowymi oraz ochrony środowiska. Laureatów 8. edycji Listków CSR poznaliśmy podczas gali 16 kwietnia br.
Ankietę, opracowaną według normy ISO2600, wypełniło 111 przedsiębiorstw. Jak co roku analizowanymi obszarami były m.in.: ład korporacyjny, prawa człowieka, zachowania wobec pracowników, ochrona środowiska, dbałość o klienta, uczciwość biznesowa i zaangażowanie społeczne.
W tegorocznym zestawieniu Listków CSR znalazły się 73 przedsiębiorstwa, których działania koncentrują się wokół lepszego zarządzania pracownikami, poprawy relacji z klientami i partnerami biznesowymi oraz ochrony środowiska. Złote Listki CSR otrzymało 13 firm, Srebrny – 19, a Biały – 41. Listkom CSR „Polityki” towarzyszył przegląd praktyk, które wspierały realizację Celów Zrównoważonego Rozwoju (SDGs) związanych z gospodarką o obiegu zamkniętym.
Złoty Listek
Złotym listkiem CSR zostały wyróżnione następujące firmy:
• ArcelorMittal Poland SA
• CEMEX Polska Sp. z o.o.
• Grupa Adamed
• Grupa Azoty PUŁAWY SA
• Grupa Raben
• ING Bank Śląski SA
• Orange Polska SA
• Polpharma SA
• PKN Orlen SA
• Polskie Sieci Elektroenergetyczne SA
• Provident Polska SA
• Santander Bank Polska SA
• Schenker Sp. z o.o.
Liczba dyplomów ze Srebrnym Listkiem CSR spadła z 21 w 2018 r. do 19 w tym roku. – Srebrny Listek CSR dla Agory to kolejne potwierdzenie, że spółka na co dzień działa w oparciu o najlepsze lokalne i globalne praktyki odpowiedzialnego zarządzania, jak również międzynarodowe standardy. Przykładem takich działań są chociażby kodeks etyki i wielokanałowy system zgłaszania nieprawidłowości wdrożone w ubiegłym roku. Spółka cyklicznie informuje swoich interesariuszy o efektach podejmowanych działań, m.in. w raporcie społecznym przygotowanym w oparciu o standardy GRI – mówi Nina Graboś, dyrektor komunikacji korporacyjnej Agory.