LPP posumował swoją działalność CSR w raporcie zintegrowanym za 2018 rok. Firma od 2013 roku wydała 20,5 mln zł na rzecz zwiększania bezpieczeństwa w fabrykach dostawców. 2 mln szt. odzieży wyprodukowała z bawełny organicznej i przekazała ponad 1,7 mln zł na działalność charytatywną.
Po udanym ubiegłorocznym debiucie pierwszego raportu zintegrowanego spółki, firma odzieżowa LPP publikuje kolejny, zatytułowany „Globalna marka, polska firma”. Pokazuje w nim, jak łączy zaangażowanie lokalne z globalnymi aspiracjami oraz jak polska firma troszczy się o prawa człowieka i środowisko. Dba także o świadomość proekologiczną swoich klientów. Dużo miejsca poświęcono też liniom eco, które LPP z powodzeniem wprowadza do kolejnych kolekcji.
– Konsekwentnie będziemy podążać w kierunku eko. Choć w skali naszej działalności daleko nam jeszcze do największych firm modowych, to jednak już teraz podejmujemy szereg inicjatyw, aby przyczynić się do globalnych zmian. W LPP wierzymy, że duże zmiany zaczynają się od małych kroków i w obliczu globalnych wyzwań środowiskowych takie podejście przyniesie widoczne rezultaty – komentuje Anna Miazga, koordynator ds. CSR w LPP.
Firma od lat eksportuje polską myśl twórczą i kreatywność na rynki zagraniczne. Dokłada też swoją cegiełkę do zmian w branży odzieżowej. W kolekcjach marek LPP można znaleźć coraz więcej ekologicznych materiałów ze zrównoważonych źródeł, takich, jak bawełna organiczna, Lyocell, czy len. W salonach Reserved pojawiły się kontenery na niechcianą odzież, która trafia do potrzebujących, ale na tym LPP nie zamierza poprzestać.
Po tragedii w Bangladeszu, gdzie zawalił się budynek fabryk odzieżowych Rana Plaza, spółka LPP wprowadziła wiele rozwiązań kontrolnych w całym łańcuchu dostaw. „Pod tym względem Bangladesz pozostaje dla nas wciąż najbardziej newralgicznym rynkiem. Aby jeszcze bardziej wzmocnić proces kontroli w tamtejszych fabrykach, w biurze przedstawicielskim w Dhace zatrudniliśmy audytora ds. audytów socjalnych” – czytamy w raporcie.
W 2018 roku spółka zintensyfikowała też audyty w zakładach w Kambodży i Mjanmie (dawnej Birmie), czyli na rynkach, na których coraz częściej zleca produkcję. Jest to dla nas wyzwanie, ponieważ w tych krajach nie posiadamy biur, a współpraca z dostawcami odbywa się głównie za pośrednictwem chińskich koncernów. Obecnie badamy te rynki i przyjęte na nich standardy. W systematyczne zwiększanie kontroli warunków pracy u naszych dostawców zaangażowane są trzy komórki, które powstały w strukturze LPP oraz dwa podmioty zewnętrzne. Dział audytu w Centrali w Gdańsku odpowiedzialny jest za budowanie standardów i wymogów wobec dostawców, a także za ich efektywną weryfikację. Biura przedstawicielskie w Szanghaju i Dhace prowadzą audyty w zakładach, podmioty zewnętrzne, którym spółka zleca produkcję.
Dział komunikacji i zrównoważonego rozwoju zajmuje się wyznaczaniem kluczowych kierunków w polityce CSR firmy oraz komunikowaniem efektów działań w tym obszarze opinii publicznej.
Zewnętrznym podmiotem jest SGS – niezależny audytor kontrolujący warunki pracy oraz wynagrodzenia. Z kolei ACCORD jest organizacją branżową, która przeprowadza audyty w zakresie konstrukcji budynków, elektryki i ochrony przeciwpożarowej.
Pełen raport LPP: https://www.lppsa.com/wp-content/uploads/2018/02/LPP-raport2018-online.pdf