W samym sercu stolicy, u zbiegu Al. Jerozolimskich i ul. Kruczej, w budynku Centralnego Domu Towarowego znanego jako DH Smyk, od 20 września działa nowy sklep Biedronka zlokalizowany w zabytkowym obiekcie. Placówka została urządzona w nowoczesnym układzie, przy jednoczesnym zachowaniu elementów stylizowanych na dawny wystrój. Klienci będą mogli dokonywać szybkich i wygodnych zakupów w atmosferze sprzed lat, uzyskanej dzięki zdjęciom pochodzącym z Narodowego Archiwum Cyfrowego.
Sklep zlokalizowany na poziomie –1 ma 781 m2 powierzchni sali sprzedaży. Został przygotowany w layoucie 2.0, czyli nowym układzie bardziej przejrzystym i przyjaznym dla klientów.
– Layout 2.0 ma usprawniać sposób poruszania się po sklepie czy szybsze odnalezienie danego produktu na półce. Wydzielona została specjalna strefa dla produktów w ofercie promocyjnej, a kategoria pieczywa, owoców i warzyw powiększona w znaczący sposób. Strefa kosmetyczno-chemiczna została przeniesiona do centrum sklepu, a dzięki dodatkowemu oświetleniu sprawia wrażenie małej drogerii. Zasadą również jest to, że produkty cięższe umieszczane są na niższych półkach sklepowych regałów, a lżejsze – na wyższych – mówi Krzysztof Waszczuk, odpowiedzialny za sklep Biedronka w Smyku.
Nowy układ Biedronki przewiduje także ujednolicony system zamieszczania cen według odpowiedniego oznaczenia kolorystycznego dla ułatwienia identyfikacji poszukiwanych artykułów. Żółte i białe etykiety cenowe odnoszą się do produktów znajdujących się w stałej ofercie („Wciąż w ofercie”), zielone zarezerwowane są dla nowości („Nowe w tym tygodniu”), a pomarańczowe prezentują produkty promocyjne („Super Cena!”), w tym także produkty promocyjne znajdujące się w ofercie czasowej i artykuły non-food. Sklep został wyposażony w 5 kas zwykłych i 4 kasy samoobsługowe, pozwalające na dokonywanie niewielkich zakupów szybko i bez kolejek. Przemieszczanie się po sali sprzedaży jest łatwiejsze dzięki szerszym alejkom zakupowym. Za linią kas klienci mają do dyspozycji przestronną strefę do pakowania, wyposażoną w wygodne ławki. Na komfort zakupów wpływa również wprowadzenie nowych technologii.
– W tej lokalizacji zastosowaliśmy także szereg innowacyjnych narzędzi, np. system komunikacji głosowej, informujący o dostępności kas lub pozwalający przywołać personel sklepu, czy system ekranów LED i standardowych wyświetlaczy do komunikowania aktualnej oferty. Takie rozwiązania ułatwiają zakupy. Z kolei na ich atrakcyjność wpływa atmosfera miejsca. Stworzyliśmy ją poprzez detale wystroju nawiązujące do oryginalnego wnętrza, takie jak: surowa cegła wkomponowana w strukturę elementów wykończeniowych lokalu oraz patynowane i postarzane elementy znajdujące się przy ruchomych schodach i windzie. Zamieściliśmy też czarno-białe fotografie tego miejsca z lat 1955 – 1978, przedstawiające skrzyżowanie przed budynkiem oraz klientów dokonujących zakupów przy wybranych stoiskach – mówi Szymon Sochacki, dyrektor marketingu operacyjnego sieci Biedronka.
Z okazji otwarcia przygotowano specjalną ofertę spożywczą i przemysłową zaprezentowaną w dedykowanym folderze promocyjnym. W dniu otwarcia odbędą się liczne degustacje, konsultacje kosmetyczne, koncert DJ-a. Przewidziano także prezenty dla klientów. Na co dzień sklep ma stać się miejscem zakupów dla okolicznych mieszkańców, pracowników biur oraz turystów. Klienci mogą korzystać z płatnego parkingu podziemnego. Nad ich obsługą czuwać będzie 30 pracowników sklepu. Placówka będzie czynna od poniedziałku do soboty od 7:00 do 23:00, a w niedziele handlowe od 8:00 do 22:00.
Ze względu na usytuowanie sklepu w ścisłym centrum stolicy, starannie zaplanowano kwestie związane z jego zaopatrzeniem. Zapewnią je pojazdy 14- paletowe typu solówka, dostarczające produkty wg elastycznego harmonogramu, dostosowanego do specyfiki miejsca. Dostawy będą się odbywać w zależności od potrzeb nawet kilka razy dziennie, szczególnie w godz. porannych i wieczornych, ze względu na duże natężenie ruchu w ciągu dnia oraz ograniczenia tonażowe. Towar będzie trafiał do sklepu za pośrednictwem 3 wind towarowych.
Budynek CEDET został zaprojektowany przez wybitnych architektów Zbigniewa Ihnatowicza i Jerzego Romańskiego w 1948 r. Jego budowa trwała w latach 1949 – 1952, a cechą charakterystyczną był żelbetonowy szkielet konstrukcji umożliwiający utrzymanie całkowicie przeszklonej elewacji oraz neon w kształcie spirali z literami CDT, zaprojektowany i wykonany ok. 1956 roku w NRD. Budynek, zniszczony w trakcie pożaru, wielokrotnie zmieniał właścicieli. W 2011 roku jego aktualny właściciel Immobel wspólnie z Miejskim Konserwatorem Zabytków wykonali projekt i realizację rewitalizacji i modernizacji budynku przeznaczonego na obiekt biurowo – handlowy.