Biedronka i Fundacja DKMS promują ideę dawstwa szpiku

Sieć Biedronka wraz z Fundacją DKMS i firmą Trefl przygotowały akcję promującą ideę dawstwa szpiku kostnego. Od 25 maja w sklepach sieci Biedronka dostępne będą specjalne gry edukacyjne dla dzieci i młodzieży propagujące zdrowy styl życia. Część dochodu z ich sprzedaży zostanie przeznaczona na rejestrację nowych potencjalnych dawców szpiku kostnego w bazie prowadzonej przez Fundację DKMS Polska.

 

Gry „Wyścig po zdrowie”, „Na zdrowie” i „Zębolandia & Smacznego”, sygnowane logotypami Biedronki i Fundacji DKMS, poprzez zabawę edukują dzieci, jak należy właściwie się odżywiać oraz jak ważna jest aktywność fizyczna. Znajdują się w nich także informacje o działalności Fundacji oraz porady, jak łatwo zostać potencjalnym dawcą szpiku. Gry są przeznaczone dla dzieci w wieku powyżej 3 lat. Będą dostępne w Biedronce od 25 maja do 7 czerwca lub do wyczerpania zapasów, w atrakcyjnej cenie 16,99 zł/szt.

– Biedronka, jako firma odpowiedzialna społecznie, już od kilku lat wspiera Fundację DKMS, propagując wśród klientów i swoich pracowników ideę dawstwa szpiku. Podczas akcji przeprowadzonych w sklepach i centrach dystrybucyjnych Biedronki zarejestrowało się łącznie 587 osób, z których już 6 osób zostało dawcami rzeczywistymi i uratowało życie. Zachęcamy do zaangażowania się w aktualną akcję, a tym samym wsparcia działań Fundacji DKMS. Proponowane przez nas w tym roku gry edukacyjne dla dzieci mogą być doskonałym prezentem np. z okazji Dnia Dziecka i świetnym pomysłem na rodzinne spędzenie czasu – mówi Anetta Jaworska-Rutkowska, kierownik ds. relacji zewnętrznych i CSR w Jeronimo Martins Polska.

Współpraca Biedronki z Fundacją DKMS

Biedronka od 2009 roku współpracuje z Fundacją DKMS. Wspólnie organizują m.in. Dni Dawcy w oddziałach firmy czy akcje rejestracji potencjalnych dawców przez internet wśród pracowników Biedronki i jej klientów. Od 2014 r. Jeronimo Martins Polska przekazało na rzecz Fundacji DKMS 300 tys. zł. Dzięki wsparciu finansowemu pokryto koszty rejestracji i badania 1111 nowych potencjalnych dawców szpiku i komórek macierzystych.

W sklepach sieci dostępne były już wcześniej produkty promujące działania Fundacji DKMS i dawstwo szpiku kostnego. W 2015 roku do sprzedaży trafiły koce i poduszki duetu projektantów Paprocki&Brzozowski, a rok wcześniej specjalnie zaprojektowane przez nich koce walentynkowe. Każdy z produktów był opatrzony banderolą zawierającą informację o bazie dawców Fundacji DKMS Polska.

Więcej informacji na temat oferty sieci Biedronka można znaleźć na stronie internetowej: www.biedronka.pl.
Natomiast o idei dawstwa szpiku i działalności Fundacji DKMS Polska można przeczytać na stronie: www.dkms.pl.