28 lutego poznaliśmy laureatów VII edycji Konkursu o Tytuł „Pracodawca Godny Zaufania”, organizowanego przez Krajową Izbę Gospodarczą, Fundację Polskiego Godła Promocyjnego „Teraz Polska” oraz Agencję Impressarium. Dowiedzieliśmy się, kto został zwycięzcą w poszczególnych kategoriach oraz kto otrzymał Nagrody Dziennikarskie i Nagrody Specjalne.
Programy stażowe, wolontariat, motywacja, edukacja, zdrowie oraz firma przyjazna niepełnosprawnym – zwycięzcy w tych sześciu kategoriach zostali uhonorowani na gali. Werdykt wydała Kapituła Konkursu:
- Mokate S.A. (kategoria programy stażowe), za tworzenie szans rozwoju zawodowego na lokalnym rynku pracy.
- Pl2012+ (kategoria wolontariat), za ofertę dla wszystkich ludzi dobrej woli, którzy chcą wesprzeć wydarzenia organizowane na PGE Narodowym.
- Grupa Mlekovita (kategoria motywacja), za programy motywacyjne, skierowane do pracowników, dzięki, którym mają oni możliwość rozwoju.
- Polska Grupa Górnicza (kategoria edukacja), za kompleksową ofertę edukacyjną, adresowaną do pracowników i potencjalnych pracowników, wpisującą się w koncepcję, jaką stosuje Polska Grupa Górnicza S.A. – „Organizacji uczącej się”.
- PKO BP (kategoria zdrowie), za zagwarantowanie pracownikom kompleksowej, nieodpłatnej opieki medycznej, poszerzonej o program profilaktyczny „Zdrowie jak w Banku”
- Poczta Polska (kategoria firma przyjazna niepełnosprawnym) za przystąpienie do pilotażowego Programu „Praca – integracja”, zakładając zatrudnienie w ciągu 2 lat 400 osób niepełnosprawnych oraz ogólnopolską kampanię informacyjną „Poczta bez barier”, której adresatami są osoby niepełnosprawne i ich bliscy
Jednocześnie Rada Konkursu w skład, której wchodzą organizatorzy: Krajowa Izba Gospodarcza, Fundacja Polskiego Godła Promocyjnego „Teraz Polska” oraz Agencja Impressarium, podjęła decyzję o tym, komu przyznane zostaną Nagrody Dziennikarskie – dla dziennikarzy, którzy popularyzują pozytywne rozwiązania z zakresu polityki pracowniczej oraz Nagrody Specjalne dla pracodawców, którzy w szczególny sposób wyróżniają się w zakresie realizowanej polityki socjalnej. Otrzymali je Marcin Piasecki z „Rzeczpospolitej” oraz Wojciech Surmacz, dziennikarz „Trójki” Polskiego Radia – obecnie szef Polskiej Agencji Prasowej. Obydwaj przyczynili się do promowania wartości odpowiedzialnego biznesu w polskich mediach.
Wszystkie wyróżnienia zostały wręczone podczas uroczystej Gali, którą poprzedziła debata poświęcona dobrym praktykom w rolnictwie. Jej partnerem jest firma Mokate S.A.
– Cieszę się, że mogliśmy wesprzeć tak wartościową inicjatywę, jaką jest Konkurs o Tytuł „Pracodawca Godny Zaufania”. Dla nas jest to dodatkowo istotne w związku z tym, iż sami staramy się w naszej spółce kierować zasadami, które przyświecają organizatorom Konkursu. Mam przeczucie, że kolejna edycja będzie się cieszyła jeszcze większym powodzeniem. Jest to bowiem bezsprzecznie inicjatywa z przyszłością – powiedział Zbigniew Tracichleb Prezes Zarządu PKP LHS sp. z o.o. – sponsora głównego Konkursu.
Kapituła Konkursu przyznała także dwie Nagrody Specjalne. Uhonorowano nimi pracodawców, którzy w szczególny sposób wyróżniają się w zakresie realizowanej polityki socjalnej:
-Diaverum Polska, dostawca usług nefrologicznych w Polsce, wyróżniona została za projekt d.ACADEMY – nowoczesny, wirtualny uniwersytet dla pielęgniarek, lekarzy, menedżerów. Platforma umożliwia dostęp do różnych programów e-learningowych — wiedzy pochodzącej od ekspertów oraz z innowacyjnych i niejednokrotnie przełomowych badań naukowych, dzięki czemu pracownicy uzyskują dodatkowe kompetencje i mogą rozwijać swoją wiedzę.
-Centrum Językowe Konik otrzymało nagrodę za zapewnienie pracownikom wysokiego komfortu pracy, atrakcyjnego systemu motywacyjnego i edukacyjnego.
Sponsorem strategicznym wydarzenia jest Kapsch Telematic Services Sp. z o.o. – dostawca inteligentnych systemów transportowych (ITS), sponsorem głównym PKP Linia Hutnicza Szerokotorowa Sp. z o.o. – firma zarządzająca infrastrukturą najdłuższej na terenie Polski kolejowej linii szerokotorowej, partnerem Jeronimo Martins Polska S.A., właściciel sieci sklepów Biedronka.
Partnerzy medialni: „Gazeta Polska”, „Polska The Times”, „Super Biznes” – dodatek ekonomiczny „Super Expressu”, agencja informacyjna ISBnews, PulsHR.pl, RaportCSR.pl, Kurier365.pl i BiznesCiti.com.
Patroni honorowi: Ministerstwo Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej, Ministerstwo Energii oraz Ministerstwo Rolnictwa i Rozwoju Wsi.
Podstawowym celem „Pracodawcy Godnego Zaufania” jest promowanie wśród pracodawców odpowiedzialnej, zgodnej z normami europejskimi polityki pracowniczej i polityki socjalnej.