Podaruj dzieciom domowy obiad z Biedronką i Caritas

Podaruj dzieciom obiad – zachęca swoich klientów Biedronka i rusza z koleją akcją charytatywną organizowaną wspólnie z Caritas Polska. By pomóc potrzebującym wystarczy kupić w sklepach sieci unikalne pocztówki autorstwa Pawła Jońcy. Prace, nawiązujące do tradycji polskiej szkoły plakatu, są motywem przewodnim kampanii „Biedronka smakuje domem”.

 

Wyjątkowe, kolekcjonerskie pocztówki w cenie 1 zł każda, dostępne są w sklepach sieci Biedronka na terenie całego kraju. Dochód – 70 gr netto/szt. – ze sprzedaży każdej z nich zostanie przeznaczony na sfinansowanie posiłków dla dzieci.

Unikatowy zbiór pocztówek jest jednym z elementów kampanii „Biedronka smakuje domem” hołdującej polskim smakom, które znamy z rodzinnych domów. To także okazja dla kolekcjonerów, którzy mogą nabyć wyjątkowe pocztówki, zaprojektowane dla sieci Biedronka przez polskiego grafika i plakacistę, Pawła Jońcę. Dodatkowo klienci, którzy wezmą udział w akcji, mogą wesprzeć dzieci, finansując im posiłki w świetlicach prowadzonych przez Caritas w całej Polsce. Ten aspekt jest jednym z istotnych filarów społecznej odpowiedzialności sieci Biedronka – podkreśla Anetta Jaworska-Rutkowska, odpowiadająca za CSR w Jeronimo Martins Polska S.A.

W placówkach sieci już można zobaczyć plakaty promujące kampanię „Podaruj dzieciom domowy obiad”.

Sprzedaż kolekcjonerskich pocztówek jest kontynuacją trwającej od 11 lat strategicznej współpracy sieci Biedronka z Caritas Polska. Poprzednim wspólnym przedsięwzięciem była akcja „Codziennie możemy zrobić coś dobrego”, której celem było wsparcie finansowe działań prowadzonych przez Caritas Polska na rzecz osób najbardziej potrzebujących w ramach projektu „Spiżarnia”. Akcja polegała na przekazaniu Caritas Polska przychodu ze sprzedaży Świeżaków. Dzięki zaangażowaniu klientów sieci udało się zebrać 714 662 zł.

W ramach współpracy prowadzone są także zbiórki żywności w sklepach Biedronka, podczas których od 2006 r. udało się zebrać ponad 4 mln kg artykułów spożywczych.  W wyniku tegorocznych zbiórek Caritas przygotował ok. 200 posiłków.

Sieć dostarcza również do Caritas niesprzedaną, ale wciąż nadającą się do spożycia żywność, która trafia do najbardziej potrzebujących. W ten sposób Biedronka nie tylko pomaga potrzebującym, ale też aktywnie włącza się w przeciwdziałanie marnowaniu artykułów spożywczych. Program przekazywania żywności bezpośrednio ze sklepów i centrów dystrybucyjnych jest rozwijany od ubiegłego roku. Artykuły te na zasadzie darowizny przekazywane są partnerom społecznym posiadającym status organizacji pożytku publicznego. Aktualnie w projekt zaangażowanych jest 300 sklepów Biedronka. Akcja będzie się jednak rozwijała i liczba ta będzie wzrastać.

Więcej informacji o akcji „Biedronka smakuje domem” znajduje się na stronie internetowej sieci: www.biedronka.pl, a spot reklamowy na kanale sieci Biedronka w serwisie YouTube.