Napisanie pracy magisterskiej to obowiązek każdego studenta. Nieliczni wiedzą jednak jak u progu wejścia na rynek pracy stworzyć z tego obowiązku trampolinę do sukcesu. Trwa 11. edycja konkursu „Teraz Polska Promocja i Rozwój” na najlepszą pracę magisterską dotyczącą Polski. Dotychczasowi laureaci podkreślają, że zdobyte nagrody i staże pomogły im rozpocząć kariery. Zgłoszenia do tegorocznej edycji konkursu przyjmujemy do 23 października 2017 r.
W tym roku już po raz jedenasty świeżo upieczeni magistrowie mają szansę wziąć udział w konkursie „Teraz Polska Promocja i Rozwój”. Warunkiem jest obronienie pracy, która swoim tematem wpisałaby się we wciąż otwartą publiczną debatę dotyczącą polskiej marki narodowej, innowacyjności i konkurencyjności naszego kraju.
Konkurs „Teraz Polska Promocja i Rozwój” to jeden z najbardziej rozpoznawanych i cenionych konkursów prac magisterskich w naszym kraju. – Chodzi w nim o promowanie oryginalnych, autorskich prac, a tym samym pomysłów, które mogą zostać wdrożone przez biznes czy instytucje – mówi dr Jarosław Górski, współtwórca konkursu. – Zaczynaliśmy bardzo niewinnie: od pomysłu promowania świeżo upieczonych magistrów, którzy napisali bardzo dobre prace o promocji Polski. Dzisiaj tematyka jest znacznie szersza. Zajmujemy się szeroko rozumianą konkurencyjnością Polski. Wśród prac, które do nas trafiają, dominują te z dziedziny marketingu narodowego, promocji turystycznej i gospodarczej – dodaje.
Na przestrzeni lat konkurs zyskał stałe grono współorganizatorów, partnerów i patronów, wśród których znalazły się ministerstwa, agencje rządowe, instytucje państwowe i media. Dzięki temu laureaci rokrocznie mają szansę zdobyć nie tylko nagrody finansowe, ale i odbyć prestiżowe staże, od których często zaczyna się ich zawodowa kariera.
– Nagroda w konkursie otworzyła mi drzwi do Instytutu Adama Mickiewicza, gdzie odbyłem staż i do dziś pracuję – opowiada Krzysztof Biliński, laureat VI edycji konkursu. – W trakcie studiów zainteresowałem się dyplomacją kulturalną i działalnością IAM. Pamiętam, jak kiedyś pomyślałem: „Fantastycznie byłoby tam pracować!”. I udało się to dzięki mojej pracy magisterskiej, która zawierała autorską koncepcję promocji Polski, oraz dzięki konkursowi „Teraz Polska Promocja i Rozwój” – dodaje.
Katarzyna Gad, laureatka IX edycji konkursu, odbyła staż w Ministerstwie Spraw Zagranicznych. Dziś przyznaje, że była to fantastyczna okazja, by zweryfikować tematy, które poruszała w swojej pracy magisterskiej – Miałam okazję zobaczyć „od środka” to wszystko, czym zajmowałam się w swojej pracy magisterskiej, która zresztą została zaktualizowana, poszerzona i wydana w formie książki – opowiada.
Także ubiegłoroczne laureatki – Katarzyna Matyjanko i Weronika Rucka – zauważają, że zwycięstwo w pozytywny sposób wpłynęło na ich kariery: – Nagrodę w konkursie zdobyłam już po zakończeniu studiów, w trakcie pracy w banku. Otrzymanie takiego wyróżnienia było motorem zmian w moim życiu. Zrezygnowałam z pracy i przyjęłam zaproszenie do odbycia stażu w Agencji Rynku Rolnego – opowiada Matyjanko.
Rucka wiadomość o otrzymaniu nagrody w konkursie otrzymała w Brukseli, gdzie przeprowadziła się zaraz po zakończeniu studiów. – Nagroda była dla mnie ogromnym wyróżnieniem. Dodała mi wiatru w żagle. W styczniu 2017 roku odbyłam staż w jednym z biur regionalnych w Brukseli. Zdobyta w konkursie nagroda bez wątpienia pomogła mi podczas procesu rekrutacji. W trakcie rozmowy kwalifikacyjnej otrzymałam na jej temat wiele pytań – wspomina.
Młodzi magistrowie docenieni przez Kapitułę konkursu pod przewodnictwem prof. Alojzego Nowaka, dziekana Wydziału Zarządzania Uniwersytetu Warszawskiego przyznają także, że nie bez znaczenia są prestiż i uznanie związane z wygraną.
– Zdobyta przeze mnie nagroda to prestiżowe wyróżnienie. Marka „Teraz Polska” to synonim sukcesu. Dla mnie jednak to przede wszystkim motywacja do dalszej pracy naukowej oraz potwierdzenie, że tematyka, którą się zajmuję, telemedycyna, jest ważna dla rozwoju kraju – mówi Mateusz Zabolski, laureat X edycji.
Dotychczasowa historia konkursu to tysiące godzin pracy ekspertów, liczne publikacje naukowe i medialne, niemal 700 prac magisterskich z kilkudziesięciu uczelni publicznych i niepublicznych z całej Polski, a przede wszystkim ponad 100 laureatów.
– Rokrocznie przekonujemy się, jak wielki intelektualny potencjał drzemie w absolwentach szkół wyższych. Nagradzane prace magisterskie to wielki wkład tych młodych ludzi w rozwój wiedzy na temat współczesnej Polski – podsumowuje Krzysztof Przybył, prezes Fundacji Polskiego Godła Promocyjnego.
Zgłoszenia do XI edycji konkursu „Teraz Polska Promocja i Rozwój” przyjmowane są do 23 października 2017 r.
Więcej informacji na www.terazpolska.pl