Generalnie, przeważnie, mam mocno krytyczny stosunek do organizacji, które starają się mnie przekonać, że postępują z zasadami społecznej odpowiedzialności biznesu. Przeważnie albo nie rozumieją terminu albo oszukują. Jednak zdarzają się wyjątki – zaznacza Juliusz Bolek, Przewodniczący Rady Dyrektorów Instytutu Biznesu.
Właśnie (już siódmy raz) Grupa Ferrero International, znana z takich produktów jak Nutella, Ferrero Rocher, Mon Chéri, Raffaello, Kinder niespodzianka, Kinder Bueno, Kinder Mleczna Kanapka itd. zaprezentowała raport z zakresu społecznej odpowiedzialności biznesu „Wspólne wartości, by tworzyć wartość” za rok 2015. Może dziwić, że dokument został przedstawiony z takim opóźnieniem. Jednak wyjaśnię, że raport został sporządzony zgodnie z GRI G4 Content Index i był audytowany przez Deloitte & Touche, to opóźnienie przestaje dziwić. Ferrero w realizacji społecznej odpowiedzialności biznesu uwzględnia „10 Zasad” United Nations Global Compact.
W 2015 roku Ferrero wzięło udział w Światowej Wystawie Expo Milano „Wyżywienie planety, energia dla życia”. Przedstawiciele organizacji zaprezentowali tam swoją filozofię działania, która korespondowała z tematem przewodnim wydarzenia. Grupa Ferrrero jest także zaangażowana w porozumienie, którego celem jest całkowite zaprzestanie deforestacji, czyli wylesiania, do 2030 roku. Z tego tytułu została sygnatariuszem Nowojorskiej Deklaracji o Lasach.
Działania społeczne Grupa Ferrero realizuje nie tylko w kategoriach globalnych, ale również w krajach, w których jest obecna ze swoją produkcją. Jednym z głównych przedsięwzięć jest Kinder+Sport. Jego idea jest popularyzacja aktywnego trybu życia dzieci i młodzieży i ich rodzin. Aktualnie te działania realizuje już w 25 państwach. W 2015 roku w programie uczestniczyło ponad 4.000.000 dzieci. Na te działania z zakresu społecznej odpowiedzialności biznesu Ferrero przeznaczyło 10.000.000 euro, realizując 3105 wydarzeń.
Innym obszarem aktywności Ferrero, w ramach społecznej odpowiedzialności biznesu jest „Projekt Przedsiębiorczości im. Michele Ferrero”, łączący biznes z działaniami charytatywnymi. Przedsięwzięcie zakłada rentowność przy tworzeniu miejsc pracy w słabo rozwiniętych częściach świata. Projekt ten został uruchomiony w Kamerunie, RPA i Indiach.
Grupa Ferrero troszczy się również o środowisko naturalne. Planuje zaopatrywanie się kakao, cukier trzcinowy i orzechy laskowe wyłącznie z upraw dbających o zrównoważony rozwój. Ponadto przewidziano 40 proc. redukcję emisji CO2 z działalności produkcyjnej oraz 30 proc. redukcję emisji gazów cieplarnianych z transportu i przechowywania.
Wymienione przedsięwzięcia, inicjatywy i plany to nie są wszystkie prospołeczne przykłady działalności Grupy Ferrero. Uważam, że udało mi się zakreślić zakres aktywności organizacji w obszarze społecznej odpowiedzialności biznesu. To sprawia, że teraz słodycze od Ferrero są jeszcze smaczniejsze.
Źródło: http://blogi.polskatimes.pl/zyskiistraty/2017/04/06/slodka-odpowiedzialnosc-biznesu/