Sieć sklepów Biedronka już po raz szósty będzie partnerem Welconomy Forum in Toruń, którego XXIV edycja odbędzie się w dniach 13-14 marca br. Przedstawicielka firmy weźmie udział w panelu dotyczącym m.in. wspierania czytelnictwa, nawiązując do trwającej właśnie trzeciej edycji konkursu „Piórko. Nagroda Biedronki za książkę dla dzieci”. Na specjalnym stoisku sieć zaprezentuje także polskie produkty spożywcze ze swojej oferty.
Obecność Biedronki na Forum
Przedstawiciele Jeronimo Martins Polska od lat aktywnie uczestniczą w debatach organizowanych podczas wydarzenia. W tym roku Anetta Jaworska-Rutkowska, kierownik ds. relacji zewnętrznych i CSR, weźmie udział w panelu dyskusyjnym „Edukacja dzieci i młodzieży – dlaczego duże firmy angażują się w działania edukacyjne dla najmłodszych, a także wpływające na poprawę czytelnictwa dzieci i młodzieży?”, który odbędzie się pierwszego dnia Forum, w godz. 15.00-16.30, w Hotelu Copernicus. Tematyka panelu bezpośrednio łączy się z zaangażowaniem JMP we wspieranie działań społecznych, często kierowanych do dzieci i młodzieży.
W ramach Welconomy Forum Biedronka przygotowała także dla jego uczestników stoisko w Hotelu Copernicus. Będzie na nim można skosztować polskich produktów z asortymentu sieci: przekąsek, bakalii i owoców, m.in. jabłek. Niezależnie od pory roku podstawę oferty jabłek w Biedronce stanowią te pochodzące z Polski – lokalne pozyskiwanie produktów to jeden z filarów strategii firmy. W 2016 r. po raz pierwszy w ofercie sieci znalazły się polskie jabłka Boskoop, szczególnie cenione przez kulinarnych ekspertów, które dołączyły do wprowadzonych już wcześniej regionalnych odmian jabłka Antonówki czy gruszki Klapsy.
Działania na rzecz edukacji
Sieć od wielu lat aktywnie włącza się w akcje bezpośrednio wspierające czytelnictwo w Polsce, jak również prowadzi regularną sprzedaż książek w swoich placówkach. Sztandarowym projektem związanym z czytelnictwem jest organizowany od 2015 r. konkurs „Piórko. Nagroda Biedronki za książkę dla dzieci”, będący odpowiedzią na społeczny problem odchodzenia od zwyczaju czytania. W lutym br. rozpoczęła się jego trzecia edycja – do 21 marca można zgłaszać prace literackie. Konkurs jest skierowany do debiutujących pisarzy i ilustratorów. Na laureatów obu kategorii czekają nagrody – po 100 tys. zł dla każdego zwycięzcy, a także wydanie książki na podstawie wyłonionych prac oraz jej promocja w sklepach sieci.
Wśród innych działań edukacyjnych, w których uczestniczy Biedronka, są m.in. cykl warsztatów „Zielona Kraina”, mających na celu kształtowanie odpowiednich nawyków żywieniowych dzieci i młodzieży, a także projekt „Śniadanie Daje Moc”, prowadzony przez sieć razem z Instytutem Matki i Dziecka oraz firmami Danone i Lubella w ramach koalicji Partnerstwo dla Zdrowia. Jego celem jest przeciwdziałanie zjawisku niedożywienia dzieci w Polsce.
Więcej informacji na temat Welconomy Forum in Toruń znajduje się na stronie internetowej forumgospodarcze.pl.