W ramach kampanii IKEA „Zabawa to poważna sprawa” zebrano globalnie ponad 21,5 mln euro, z czego przeszło 463 tys. euro w Polsce. Fundusze zostaną przekazane na realizację projektów wspierających prawo dzieci do rozwoju i zabawy w najuboższych regionach świata. Podczas akcji, która trwała od 20 listopada do 24 grudnia 2016, każda sprzedana zabawka oznaczała 1 euro przekazane przez IKEA Foundation na ww. projekty.
„Zabawa to poważna sprawa” to nowa kampania społeczna IKEA. Dzięki niej, środki finansowe przekazywane ze sprzedaży pluszaków, książeczek oraz mebli dla dzieci, trafiają do IKEA Foundation – organizacji charytatywnej IKEA, która niesie pomoc w najbiedniejszych regionach świata. W ten sposób firma angażuje klientów i pracowników, zwracając uwagę na potrzebę ochrony praw każdego dziecka do prawidłowego rozwoju. Celem akcji jest także uświadamianie, jak ważna w życiu dzieci jest nawet najprostsza zabawa. Według wyników badania „The Play Report 2015” to właśnie ona odgrywa jedną z najistotniejszych ról w budowaniu osobowości, a także wpływa na poczucie szczęścia i bezpieczeństwa.
W trakcie kampanii w 2016 roku polscy klienci zakupili aż 463,8 tys. produktów dla najmłodszych. Dzięki temu IKEA w Polsce dofinansuje realizację programów wspierających prawo dzieci do zabawy i rozwoju, które zostaną zrealizowane w Pakistanie, Tajlandii, Bangladeszu, Indonezji, Etiopii, Indiach, Chinach, Kenii, Jordanii oraz Libanie.
Zbiórka funduszy jest jedną z inicjatyw kampanii. Wśród nich był również konkurs rysunkowy dla dzieci na projekt pluszaka. Dziesięć zwycięskich rysunków zostanie zamienionych w prawdziwe pluszowe zabawki i późną jesienią trafi do asortymentu sklepów IKEA na całym świecie. Będą one tworzyły kolekcję wspierającą kolejną edycję programu „Zabawa to poważna sprawa”.
Za prawo każdego dziecka do szczęśliwego dzieciństwa, w tym zabawy, jesteśmy odpowiedzialni my wszyscy – dorośli. Dzięki zaangażowaniu klientów i pracowników IKEA z Polski, którzy włączyli się w tegoroczną kampanię „Zabawa to poważna sprawa”, wierzymy że możemy realnie pomóc wielu dzieciom w najbardziej ubogich i podatnych na negatywne zjawiska społecznościach lokalnych na całym świecie – powiedziała Katarzyna Dulko-Gaszyna, kierownik ds. zrównoważonego rozwoju, IKEA Retail w Polsce.
IKEA Foundation przekazuje zebrane w czasie kampanii fundusze sześciu partnerom, którzy prowadzą projekty wspierające prawa i rozwój dzieci z najuboższych społeczności na świecie. Są to: Handicap International, Room to Read, Save the Children, Special Olympics, War Child oraz UNICEF, z którym połączyła siły już w 2000 roku.
UNICEF niesie pomoc dzieciom żyjącym w najbiedniejszych krajach. Dba o przestrzeganie podstawowych praw dzieci, w tym prawa do zabawy i wypoczynku. Dziękujemy wszystkim uczestnikom kampanii „Zabawa to poważna sprawa”, zarówno IKEA Foundation, jak i klientom oraz pracownikom IKEA w Polsce za tak duże zainteresowanie i chęć niesienia pomocy. Dzięki temu możemy realizować nasze cele – powiedział Marek Krupiński, Dyrektor Generalny UNICEF Polska.
Trzynaście edycji poprzedniej globalnej kampanii społecznej IKEA – „Pluszaki dla Edukacji” oraz kampania „Zabawa to poważna sprawa” zgromadziły globalnie blisko 110 milionów euro. Dzięki tym funduszom udało się zapewnić dostęp do edukacji, obiektów sportowych i zabawy w najuboższych regionach Azji, Afryki i Europy.
Więcej informacji na ten temat kampanii „Zabawa to poważna sprawa” można znaleźć na IKEA.pl/zabawymoc.
Więcej na temat działalności IKEA Foundation na www.ikeafoundation.org