Kompania Piwowarska we współpracy z Fundacją FASTYRGA już po raz trzeci przygotowała kalendarz ścienny dedykowany przyszłym mamom i kobietom karmiącym piersią. Wydawnictwo pod hasłem „Będę Mamą – nie piję”, przypominające o szkodliwości spożywania alkoholu w czasie ciąży, zostało rozdystrybuowane do 700 gabinetów ginekologicznych i szkół rodzenia w całej Polsce.
Kompania Piwowarska jako firma odpowiedzialna społecznie dąży do tego, by jej piwa były spożywane w sposób odpowiedzialny. Oznacza to, że nie powinny po nie sięgać np. kobiety w ciąży. Dlatego KP od lat przypomina kobietom spodziewającym się dziecka, że spożywanie nawet niewielkich ilości alkoholu podczas ciąży może negatywnie wpłynąć na rozwój płodu. Źródłem tej wiedzy są m.in. kalendarze na 2017 rok, które właśnie trafiły do 700 gabinetów ginekologicznych i szkół rodzenia.
– Mimo działań edukacyjnych prowadzonych przez różne podmioty zdarza się, że kobiety w Polsce piją alkohol w okresie ciąży. Jak pokazują najnowsze dane, w naszym kraju występuje do 5 przypadków FAS, czyli Płodowego Zespołu Alkoholowego, na 1000 żywych urodzeń. Zatem dzieci z FAS rodzi się więcej niż dzieci z Zespołem Downa – tłumaczy Małgorzata Walędzińska-Półtorak, kierownik ds. zrównoważonego rozwoju w Kompanii Piwowarskiej. – A przecież FAS można całkowicie zapobiec – wystarczy tylko uświadomić przyszłym mamom, że w ciąży nie wolno spożywać żadnych, nawet najmniejszych, ilości alkoholu.
To już trzecia edycja kalendarza ściennego przygotowanego wspólnie przez Kompanię Piwowarską i Fundację FASTRYGA, zajmującą się problematyką FAS. Zarazem to kolejne działanie w ramach akcji „W ciąży nie piję alkoholu”, którą zapoczątkowało w 2011 r. umieszczenie na opakowaniach piw KP dobrowolnych znaków odpowiedzialnościowych. Od tego czasu firma nie ustaje w wysiłkach, by dotrzeć do jak największej rzeszy przyszłych matek z informacją na temat szkodliwości spożywania alkoholu podczas ciąży. Służy temu strona www.abcalkoholu.pl, fanpage na Facebooku, jak również materiały drukowane dystrybuowane w gabinetach ginekologicznych i szkołach rodzenia.
Mądre mamy nie sięgają po alkohol – nawet od święta
Poza działaniami własnymi Kompania Piwowarska podejmuje liczne inicjatywy we współpracy z partnerami zewnętrznymi. Są nimi m.in. wspomniana już Fundacja FASTRYGA oraz firmy Present-Service, właściciel portalu www.mamaklub.pl, i Pelargos, która prowadzi serwis dla rodziców www.niebieskiepudelko.pl. Wsparły one KP w organizacji konkursów w mediach społecznościowych i nowej odsłonie kampanii dotyczącej FAS pod hasłem „Będę Mamą – nie piję”, która przez cztery miesiące była prowadzona w centrach medycznych Medicover i Luxmed. Dzięki temu udało się zaangażować 50 tys. osób na rzecz przeciwdziałania konsumpcji alkoholu w ciąży i dotrzeć z przekazem na ten temat aż do 8 mln ludzi.
Dystrybucją kalendarza KP zamyka rok 2016, który był szczególny w historii działań odpowiedzialnościowych firmy skierowanych do kobiet w ciąży nie tylko ze względu na znakomite statystyki, ale także błyskotliwą kampanię „Bądź mądry”. Dziesięcioro znanych blogerów, wykorzystując swoją rozpoznawalność i autorytet, w serii zabawnych filmów promowało odpowiedzialną sprzedaż i konsumpcję alkoholu. Do mam – tych już karmiących swoje pociechy piersią, jak i tych dopiero oczekujących potomstwa – swoje przesłanie skierowały Natalia „Nishka” Tur, Malwina Bakalarz z Bakusiowo.pl i Marysia Górecka, autorka bloga Mamygadżety.pl. Spoty z ich udziałem zostały obejrzane ponad 130 tys. razy i zebrały mnóstwo pozytywnych komentarzy.
Wszystkie wymienione projekty są realizowane w ramach strategii CSR Kompanii Piwowarskiej „Postaw na piwo”, a konkretnie jednego ze źródeł wzrostu, na których się ona opiera – „Odpowiedzialne spożycie”.