ANWIL już po raz trzeci zorganizował akcję „Odblaskiem po oczach”, której celem jest popularyzacja noszenia elementów odblaskowych przez najmłodszych uczestników ruchu drogowego. W jej ramach pracownicy spółki wraz z policjantami z Komendy Miejskiej Policji odwiedzili 20 przedszkoli niepublicznych we Włocławku i okolicach oraz rozdali maluchom 860 kamizelek i opasek odblaskowych, jednocześnie wyjaśniając im, dlaczego tak ważne jest bycie widocznym na drodze.
Pieszy jest uczestnikiem, a najczęściej także ofiarą co trzeciego wypadku drogowego w Polsce. Ich szczególne natężenie przypada na okres jesienno-zimowy. Gdy wcześnie zapada zmrok, niezmechanizowani stanowią szczególnie zagrożoną grupę uczestników ruchu drogowego, przede wszystkim ze względu na swoją słabą widoczność na drodze. Tymczasem – jak pokazują statystyki – posiadanie przez nich już jednego elementu odblaskowego sprawia, że kierowcy są w stanie dostrzec ich aż siedem razy szybciej.
ANWIL już od trzech lat przyczynia się do podnoszenia poziomu bezpieczeństwa najmłodszych uczestników ruchu drogowego we Włocławku, organizując akcję pod hasłem „Odblaskiem po oczach”, do udziału w której zaprasza także policjantów z Komendy Miejskiej Policji.
Włocławska spółka skierowała pierwszą edycję przedsięwzięcia do uczniów szkół podstawowych i gimnazjów, natomiast ubiegłoroczną objął przedszkolaków, uczęszczających do placówek publicznych. W tym roku pracownicy spółki – ponownie w ramach działalności wolontariackiej – wspólnie z policjantami odwiedzili przedszkolne placówki niepubliczne, w których przekonywali maluchy do noszenia odblasków. Dobre nawyki wyrobione u najmłodszych przekładają się bowiem na ich zachowania w życiu dorosłym.
Marta Grobelniak, dyrektor Przedszkola Niepublicznego „Tęczowa Kraina” we Włocławku podkreśla: – Tematykę bezpieczeństwa dzieci zawsze uważałam za szczególnie ważną. Akcja „Odblaskiem po oczach” jest fantastycznym sposobem na przypomnienie przedszkolakom ogólnych przepisów ruchu drogowego oraz uzmysłowienie dzieciom oraz ich opiekunom jak ważne jest noszenie elementów odblaskowych.
Natomiast Waldemar Gabruś, Członek Zarządu, Dyrektor ds. Finansowych ANWIL zwraca uwagą, że: – Dokładamy wszelkich starań, aby jako spółka mieć realny wpływ na jakość życia mieszkańców, którą definiujemy także przez pryzmat bezpieczeństwa w ruchu drogowym, zwłaszcza w kontekście najmłodszych. Jesteśmy przekonani, że akcja „Odblaskiem po oczach” przyniesie efekty, zarówno już teraz – w postaci lepszej widoczności dzieci i młodzieży na włocławskich ulicach, ale także zaowocuje w przyszłości. Mamy bowiem nadzieję, że maluchy, które ANWIL przekonał do noszenia kamizelek i opasek odblaskowych, gdy same zostaną rodzicami, będą wyposażać swoje pociechy w elementy odblaskowe, pamiętając, jak skutecznie poprawiają one bezpieczeństwo.
W latach 2014 – 2015 ANWIL przekazał łącznie 20 tysięcy opasek odblaskowych i 2 tysiące kamizelek, odwiedził 34 włocławskie placówki, w tym 17 przedszkoli publicznych oraz 17 szkół podstawowych
i gimnazjów.