Ruszyła pierwsza klasa patronacka Carrefour Polska. We współpracy z Zespołem Szkół Spożywczo-Gastronomicznych przy ul. Komorskiej w Warszawie, firma wspiera rozwój szkolnictwa zawodowego i rozwój młodych specjalistów. Przez kolejne 3 lata uczniowie pod okiem doświadczonych pracowników Carrefour będą zdobywać umiejętności podczas zajęć praktycznych w warszawskich hipermarketach sieci.
Zespół Szkół Spożywczo-Gastronomicznych przy ulicy Komorskiej w Warszawie, dzięki współpracy z firmą Carrefour, przeprowadził nabór do klasy kształcącej w zawodzie technik technologii żywności z kwalifikacją T.4 „produkcja wyrobów cukierniczych”. Dla uczniów klasy patronackiej stworzyliśmy wspólnie specjalny program kształcenia praktycznego. Umiejętności zawodowe młodzież tej klasy zdobywać będzie w Centrum Kształcenia Praktycznego oraz w cukierniach sklepów Carrefour – mówi Ewa Lada, dyrektor ZSSG w Warszawie.
Carrefour w wybranych sklepach w całej Polsce posiada własne zaplecze cukiernicze i piekarnicze, gdzie codziennie cukiernicy i piekarze Carrefour wypiekają pieczywo i przygotowują ciasta według własnych receptur. Korzystając z tych możliwości, uczniowie pod okiem opiekunów praktyk – pracowników Carrefour poznają specyfikę pracy w zawodzie i standardy.
Zaangażowanie Carrefour w praktyczne kształcenie przyszłych kadr jest elementem autorskiego programu firmy „Przepis na mistrza”. Jego celem jest aktywizacja zawodowa a także waloryzacja zawodów rzemieślniczych. W ramach programu pracownicy Carrefour z długoletnim stażem mogą wziąć udział w procesie certyfikacji zawodowej. Współpraca z sektorem edukacji, czego przykładem jest klasa patronacka w warszawskim technikum, buduje kulturę profesjonalizmu kadr w branży i pomaga uatrakcyjniać ofertę szkoleniową szkół zawodowych. Przepis na mistrza został wyróżniony nagrodą HR Innovator przyznawaną w ogólnopolskim konkursie na innowacyjne projekty w obszarze zasobów ludzkich.
Odpowiedzialny pracodawca nie poprzestaje na oferowaniu miejsc pracy. Rozwój obecnych pracowników to już standard. Ale gdy mowa o kształceniu przyszłych kadr, nadal poszukujemy dobrych rynkowych praktyk. Nasz „Przepis na mistrza” to program, w którym łączymy doświadczonych pracowników i młodych z przekonaniem o korzyściach dla obu stron – mówi Justyna Orzeł, Dyrektor Zasobów Ludzkich w Carrefour Polska. – Kształcenie zawodowe to ogromne wyzwanie, szczególnie dla branży handlu detalicznego. Mamy nadzieję, że dzięki takim inicjatywom i ofercie ciekawych perspektyw zawodowych uda nam się zaprosić młodzież do budowania kariery w kluczowych dla nas zawodach. Zaczynamy współpracę od szkoły z długimi tradycjami, ale wierzymy, że uda się zrealizować takie inicjatywy w wielu miastach w Polsce – dodaje Justyna Orzeł.
Uczniowie wzięli udział w inauguracyjnych warsztatach w Centrum Smak Kariery, gdzie pod okiem Davida Gaboriaud, ambasadora Carrefour, poznawali tajniki sztuki kulinarnej. Od początku września, raz w tygodniu młodzi adepci sztuki cukierniczej praktykują w 3 cukierniach warszawskich hipermarketów.