Kierowca, który wsiada za kółko tylko wtedy, gdy jest trzeźwy; kobieta, która w czasie ciąży rezygnuje z procentów; dorosły, który nie kupuje nieletnim alkoholu – wszyscy oni są mądrzy i dumni ze swojej postawy. Co więcej, każdy może być jak oni. Zachęca do tego Kompania Piwowarska w swojej nowej akcji „Bądź mądry”, przy wsparciu blogerów i za pomocą specjalnie zaprojektowanych koszulek.
Odpowiedzialna konsumpcja to jeden z pięciu filarów strategii zrównoważonego rozwoju Kompanii Piwowarskiej, realizowanej pod nazwą „Postaw na piwo”. Firmie zależy na tym, by piwo było traktowane jako towarzysz miłych chwil i sposób na uprzyjemnienie czasu wolnego, by stanowiło naturalny wybór osób pijących umiarkowanie i rozsądnie. Z myślą o tym KP na opakowaniach piw, indywidualnych i zbiorczych, oraz w przekazach reklamowych umieszcza znaki odpowiedzialnościowe „Nigdy nie jeżdżę po alkoholu”, „Alkohol. Tylko dla pełnoletnich”, „W ciąży nie piję alkoholu”. Ponadto od wielu lat prowadzi akcje skierowane do kobiet w ciąży, kierowców oraz wszystkich dorosłych, którzy troszczą się o to, by po alkohol nie sięgali nieletni.
Teraz Kompania Piwowarska startuje z akcją „Bądź mądry”, która integruje wszystkie trzy wspomniane wątki. Jej przesłanie jest proste: odpowiedzialna konsumpcja alkoholu oznacza bycie mądrym, a to z kolei jest po prostu modne. Poważny temat został przedstawiony w lekkiej, nieco żartobliwej i niebanalnej formie.
– Zdarza się, że z mediów słyszymy o negatywnych skutkach picia alkoholu przez kierowców, kobiety ciężarne czy młodzież. A to absolutnie nie jest nam na rękę! Bo piwo jest dla ludzi odpowiedzialnych – stanowczo wyjaśnia Klaudyna Polanowska-Skrzypek, kierownik ds. PR w Kompanii Piwowarskiej, i dodaje: W naszej akcji „Bądź mądry” podjęliśmy ten temat nieco inaczej – bez straszenia czy moralizowania, pokazując pozytywne wzorce.
Bądź jak… bloger
Kampania „Bądź mądry” bazuje na motywie popularnych memów, które kilka miesięcy temu wręcz zalały Internet. Jednak tym razem osobami, na których warto się wzorować, są nie fikcyjne postaci, a znani blogerzy. Dziesięciu przedstawicieli polskiej blogosfery wystąpiło w serii krótkich filmów, promujących odpowiedzialne spożycie alkoholu, które zostały udostępnione w ich kanałach social media – na Instagramie, YouTube czy Facebooku. Na co dzień piszący o zupełnie odmiennych rzeczach – macierzyństwie, gotowaniu, stylu życia, sporcie czy piwie – teraz połączyli siły i przemówili jednym głosem w ważnej sprawie. Ich osobiste historie nadały hasłu „Bądź mądry” wiarygodność i tchnęły w nie prawdziwe życie. Wykorzystując swój autorytet i popularność, szczególnie wśród młodych ludzi, blogerzy propagują nieprowadzenie samochodu po spożyciu alkoholu, rezygnację z alkoholu w ciąży oraz to, by nie ułatwiać niepełnoletnim dostępu do procentów.
Akcję wsparli:
- Adam Wiejak „Poszukiwacz” – http://bit.ly/MadryAdam
- Malwina Bakalarz – http://bit.ly/MadraMalwina
- Maciej Mazurek – http://bit.ly/MadryMaciek
- Michał Kopik – http://bit.ly/MadryMichal
- Mateusz Jasiński – http://bit.ly/MadryMateusz
- Natalia Tur – http://bit.ly/MadraNatalia
- Tomek Czajkowski – http://bit.ly/MadryTomek
- Tomasz Saweczko – http://bit.ly/MadryFacet
- Marysia Górecka – http://bit.ly/MadraMarysia
- Michał Górecki – http://bit.ly/MadryMichalG
Koszulkowy manifest
Ważnym elementem kampanii są koszulki, w które ubrani byli blogerzy podczas kręcenia filmów. Specjalnie na potrzeby akcji zaprojektowano trzy wzory T-shirtów:
- dedykowany kierowcom, ze znaczkiem „Nigdy nie jeżdżę po alkoholu” i hasłem: JESTEM MĄDRY I DOBRZE SIĘ PROWADZĘ – dla mężczyzn oraz JESTEM MĄDRA I DOBRZE SIĘ PROWADZĘ – dla kobiet,
- dedykowany wszystkim dorosłym, którzy nie popierają alkoholu w rękach nieletnich, ze znaczkiem „ Tylko dla pełnoletnich” i hasłem: JESTEM MĄDRY, TRZEŹWY I PRZYSTOJNY – dla mężczyzn oraz JESTEM MĄDRA, TRZEŹWA I SEKSOWNA – dla kobiet,
- dedykowany przyszłym mamom, ze znaczkiem „W ciąży nie piję alkoholu” i hasłem: JESTEM MĄDRA I TO MI NIE CIĄŻY.
– Nasze koszulki bardzo spodobały się blogerom. Wierzymy, że dzięki zabawnym hasłom przypadną do gustu także wielu innym osobom, a ich nabywcy staną się naturalnymi ambasadorami ważnej idei – mówi Klaudyna Polanowska-Skrzypek. – Każdy może przyłączyć się do kampanii „Bądź mądry” i zamanifestować poparcie dla postawy odpowiedzialnego spożywania alkoholu poprzez zakup koszulki. To właśnie sprawia, że ta akcja jest wyjątkowa.
Koszulki można nabyć na stronie http://koszulkowo.com/producenci/sklep-kp. Ponieważ Kompania Piwowarska dofinansowała ich produkcję, są dostępne w specjalnej promocyjnej cenie 20 zł.