Koncerty, występy artystyczne, konkursy oraz loterie to tylko część atrakcji przygotowanych z okazji Dnia Dziecka przez Caritas w Polsce podczas Ogólnopolskiego Festynu Rodzinnego „Bądźmy razem”. Po raz kolejny zestawy słodyczy i produktów, które były wręczane dzieciom w trakcie festynów, przygotował partner imprezy – sieć sklepów Biedronka. Na najmłodszych w 22 diecezjach w całej Polsce, czekało 80 tysięcy upominków.
Caritas w Polsce i Biedronka, wspólnie od ośmiu już lat, organizują festyny z okazji Dnia Dziecka, by nieść dzieciom radość poprzez wspólną, bezpieczną zabawę i nowe doświadczenia podczas artystycznych i rekreacyjnych zajęć. W tym roku cykl festynów rozpoczął się już 24 maja w Gnieźnie. Objął także przypadający na 26 maja Dzień Matki, który obchodzony był na piknikach w Krakowie, Białymstoku, Rzeszowie, Siemiatyczach i Poznaniu. Kulminacyjnym momentem był oczywiście 1 czerwca – tego dnia festyny odbyły się w Ełku, Łasku, Kielcach, Rokitnie, Starogardzie Gdańskim, Katowicach, Szczecinie i Zagórzu Śląskim. Zakończenie cyklu wydarzeń odbędzie się 9 czerwca w Łańcucie.
W trakcie pikników dla dzieci organizowanych przez Caritas diecezjalne, które odbywają się w 24 miastach w całej Polsce, przewidziane są bezpłatne atrakcje, m.in. konkursy sportowe, zabawy na świeżym powietrzu, występy artystyczne oraz pokazy dotyczące bezpieczeństwa organizowane przez policję i staż pożarną. Każda Caritas diecezjalna zaprezentuje indywidualny program wydarzenia. W zestawach, które przygotowała sieć sklepów Biedronka znalazłyą się słodycze i drobne upominki.
– Biedronka od wielu lat angażuje się w działania na rzecz dzieci. Współpraca z Caritas w Polsce jest tego przykładem – jako sieć działamy na terenie całego kraju, ale nasze działania prowadzone są na rzecz lokalnych społeczności, do takich należą m in. realizowane wspólnie z Caritas w Polsce pikniki rodzinne. Dzięki naszej wspólnej pracy na rzecz najmłodszych członków lokalnych społeczności możemy pomóc najbardziej potrzebującym i – co najważniejsze – widzimy pozytywne tego rezultaty – mówi Anetta Jaworska-Rutkowska, Kierownik ds. relacji zewnętrznych i CSR w JMP.
Harmonogram festynów:
Gniezno – 24 maja,
Olsztyn, Bydgoszcz, Łomża – 25 maja
Częstochowa – 28 maja
Kraków, Białystok, Rzeszów, Siemiatycze, Poznań – 26 maja,
Legnica – 29 maja,
Opole – 31 maja,
Szczecin, Ełk, Łask, Katowice, Kielce, Zagórze Śląskie, Rokitno, Starogard Gdański – 1 czerwca,
Barnimie k. Drawna – 2 czerwca,
Toruń, Sosnowiec – 8 czerwca,
Łańcut – 9 czerwca.
Od ponad 17 lat sieć Biedronka wspiera lokalne społeczności, prowadzi akcje charytatywne i wiele innych inicjatyw społecznych. Sieć sklepów Biedronka od początku swojej działalności w Polsce troszczy się o rozwój najmłodszych – od wielu lat współpracuje z Caritas w Polsce. Przekazuje m.in. żywność oraz produkty przydatne w gospodarstwie domowym. Sieć jest również zaangażowana w organizację obchodów Międzynarodowego Dnia Chorego w warszawskich szpitalach dziecięcych oraz Mikołajek z Caritas. Za wieloletnie wsparcie i działalność prospołeczną, firma JMD została dwukrotnie wyróżniona nagrodą Ubi Caritas. Sieć prowadzi też własne akcje charytatywne, w tym m.in. kampanię promującą darowizny na rzecz najmłodszych w ramach przekazania 1 proc. podatku, czy zbiórki żywności. Trzykrotnie wsparła również Międzynarodowe Mistrzostwa Polski Domów Dziecka w piłce nożnej w ramach projektu „Nadzieja na Euro”.
Źródło: Jeronimo Martins Polska