40. edycja wyróżnień Raportu CSR

W XL. jubileuszowej edycji Raportu CSR redakcja serwisu RaportCSR.pl wyróżniła Grupę Ferrero oraz spółkę PKP Energetyka.

Raport CSR to pierwszy tak duży projekt wydawniczy w Polsce, którego misją jest promowanie dobrych praktyk firmy i instytucji z zakresu społecznej odpowiedzialności biznesu. Pierwszy numer kwartalnika, w formie dodatku do Gazety Finansowej, pojawił się w 2009 r. Od tego czasu ukazało się już 40. edycji, w których wyróżniono ponad 70. laureatów.

Raport jest dostępny również w sieci pod adresem RaportCSR.pl. Dzięki codziennym informacjom z branży serwis buduje kompendium wiedzy o społecznej odpowiedzialności biznesu. – To medium, które inspiruje i promuje firmy społecznie odpowiedzialne – mówi Natalia Witkowska, redaktor naczelna Raportu CSR. – Redakcja szczególnie przygląda się działaniom w obszarach ekologii, wolontariatu i akcji pomocowych prowadzonych przez największe polskie i europejskie firmy.

Laureaci: Ferrero i PKP Energetyka

Pierwszy z wyróżnionych w jubileuszowej edycji dodatku, firma Ferrero, w ostatnim czasie opublikowała kolejną, dziewiątą już edycje Raportu CSR Grupy, w którym przedstawia swoje działania na rzecz zrównoważonego rozwoju, ekologii a także działań na rzecz pracowników. Raport Grupy od lat stanowi doskonały przykład raportowania pozytywnych zachowań. Ważnym działaniem kluczowych marek Ferrero jest też akcja promowania „małych porcji”, która pozwala konsumentom dokonywać świadomych wyborów żywieniowych zgodnych z zalecanym przez dietetyków spożyciem tych produktów.

Drugim laureatem jest spółka PKP Energetyka, która została wyróżniona za przeprowadzenie udanej transformacji firmy z poszanowaniem jej zasobów intelektualnych i kapitału ludzkiego. Spółka decydując się na zmiany w strukturze organizacyjnej i zarządczej postawiła przede wszystkim na współpracę i dialog z pracownikami, co pozwoliło jej zaangażować w proces transformacji całą kadrę i sprawnie poradzić sobie z tym wyzwaniem.

W tej edycji Raportu nie zabrakło też materiałów związanych z promocją zdrowego stylu życia. Przeczytamy m.in. o inicjatywie grupy Lux Med – która wspiera start-upy, o Światowym Centrum Słuchu – które organizuje bezpłatne badania, czy też o firmie Diaverum – która wdraża kolejne innowacyjne rozwiązania służące ochronie zdrowia.

Dzięki reporterce Dominice Kulczyk dowiadujemy się o problemie społecznym, jakim jest niewolnictwo w krajach zachodniej Afryki i działaniach, które mogą ten problem rozwiązać. Na stronach Raportu przeczytamy też o wspólnych działaniach popularnej sieci Biedronka i Caritas na rzecz seniorów, a także szlachetnej inicjatywie Fundacji Trzy Trąby i Fundacji im. Feliksa hr. Sobańskiego na rzecz powstającego Muzeum Marszałka Józefa Piłsudskiego. Nasi autorzy dowodzą też, że spory gospodarcze prowadzone przez warszawski Sąd Arbitrażowy przy Krajowej Izbie Gospodarczej mogą być ciekawsze niż skandynawski kryminał!

Po raz kolejny poruszamy kontrowersyjne tematy związane m.in. nowymi cywilizacyjnymi wyzwaniami, takie jak ideologia czy technologia, które stają przed branżą CSR, a także mową nienawiści, zwaną potocznie hejtem, która coraz częściej dominuje w przekazie medialnym.

Cały Raport można pobrać ze strony www.raportcsr.pl

W poprzednich edycjach Raportu CSR wyróżnieni zostali m.in. PKN Orlen, Maspex, Instytut Fizjologii i Patologii Słuchu, PKP Cargo, Jeronimo Martins Polska, Grupa Lux Med, Fundacja OnkoCafe wraz z firmą Novartis, Fundacja PGNiG im. Ignacego Łukaszewicza, Diaverum Polska, KGHM Polska Miedź oraz spółka Emitel.

Raport jest przygotowywany co kwartał przez serwis RaportCSR.pl i redakcję tygodnika Gazeta Finansowa. Partnerami Raportu jest Kurier365.pl i Fundacja Polskiego Godła Promocyjnego „Teraz Polska”. W każdej edycji wybierane są dwa projekty z zakresu CSR, które wyróżniły się pod względem oryginalności, siły oddziaływania i spójności z polityką oraz strategią firm lub instytucji, które je realizują.