100 tys. zł od sieci debiutującym artystom

Początkujący ilustratorzy, którzy zgłoszą się do tegorocznego konkursu Biedronki „Piórko 2020”, mają szansę na wygraną w wysokości 100 tys. zł. Prace graficzne należy nadsyłać poprzez stronę piorko.biedronka.pl. Właśnie mija półmetek II etapu, artyści mają czas na nadsyłanie ilustracji do 30 lipca br.

Warunki wygranej są dwa: po pierwsze trzeba być debiutantem, bez publikacji książkowych w portfolio, a po drugie: trzeba mieć mnóstwo talentu. Co roku jury ocenia kilka tysięcy prac tekstowych i graficznych, a od początku istnienia konkursu Biedronki nadesłano ich ok. 26 tysięcy. Od 2015 r. powstało już pięć książek dla dzieci w ramach „Piórka”: „Szary domek”, „Córka bajarza”, „Nieustraszony Strach na Wróble”, „Mały Saj i wielka przygoda” oraz „O królewiczu, który się odważył”. Wszystkie trafiły na półki sklepów Biedronka w całym kraju. Łącznie sprzedały się w ponad 220 tys. egzemplarzy.

– Najpierw do Piórka zgłaszają się debiutujący pisarze, nadsyłając opowiadania dla dzieci w wieku 4-10 lat. Ten etap mamy już za sobą: 23 czerwca czek na 100 tys. zł otrzymała poznanianka Agnieszka Syczyło, za historię „O Malwinie i tajemnicy Dziadka piwnicy”. Teraz pora na grafików, którzy mają za zadanie stworzyć do opowieści o Malwinie ciekawe ilustracje. Technika nadesłanej pracy nie jest tu istotna. To, co liczy się dla jury, to umiejętność dopasowania warstwy graficznej do treści zwycięskiej książki i ciekawa „kreska”. Artysta po prostu musi sprawić, by mali czytelnicy Piórka mogli zobaczyć bohaterów opowieści i stać się ich przyjaciółmi – mówi Arkadiusz Mierzwa, dyr. ds. komunikacji w sieci Biedronka i juror „Piórka”

– Uczestnicy konkursu powinni pamiętać o tym, że ilustracja jest nierozerwalnie związana z tekstem, ale nie powinna dosłownie go obrazować. Jej zadanie to pogłębianie literackich doznań, a do takiego wyzwania rysownik powinien podchodzić indywidualnie i nie powielać utartych schematów – mówi Katarzyna Nowowiejska, przewodnicząca kapituły konkursu w kategorii Ilustracje

Prace należy zgłaszać poprzez formularz na piorko.biedronka.pl. Termin nadsyłania ilustracji mija 30 lipca. Rozstrzygnięcie tego etapu konkursu zaplanowano na początek września, a nowa książka trafi do sprzedaży w sieci Biedronka w listopadzie.

Źródło: Biedronka, wł.