Ogólnopolski dzień doceniania

0
127

Poczucie niedocenienia dotyczy aż 72 proc. kobiet i 69 proc. mężczyzn – wynika z badań przeprowadzonych przez IQS na zlecenie Banku BGŻ BNP Paribas w ramach kampanii #Doceniaj NIEOceniaj. Jej celem jest zwrócenie uwagi na siłę pozytywnych słów, które mogą wspierać odważne plany, marzenia i zachęcać do działania. By jeszcze bardziej zwrócić uwagę na problem niedocenienia i zachęcić Polaków do wyrażania pozytywnych opinii, Bank ogłosił dzień 5 marca Ogólnopolskim Dniem Doceniania.

 

Poczucie niedoceniania oraz bycia ocenianym czy krytykowanym, to odczucia z którymi mierzy się większość dorosłych Polek i Polaków. Codziennej (lub prawie codziennej) krytyki doświadcza aż 59 proc. kobiet i 56 proc. mężczyzn. Znacznej części badanych dotyczy również poczucie braku szacunku, z którym przynajmniej czasami mierzy się 39 proc. kobiet i 42 proc. mężczyzn. Jak pokazują wyniki badań, mamy do czynienia z istotnym społecznie problemem, któremu można jednak starać się zaradzić za sprawą choćby takich kampanii jak #DOCENIAJnieoceniaj, w ramach której Bank BGŻ BNP Paribas stara się uświadamiać jak wielką moc mają wypowiadane słowa – jak wiele dobrego mogą przynieść – niewielkim kosztem.

– Przeprowadzone przez nas badania tylko utwierdzają w przekonaniu, że nasza kampania #DOCENIAJnieoceniaj jest niezwykle potrzebna. Okazuje się, że w zmieniającym się i wciąż pędzącym do przodu świecie zapominamy o innych ludziach i o tym, że nasza postawa wobec innych nie jest obojętna. Tak samo jak wiele złego może przynieść hejt, tak samo wiele dobrego niosą za sobą pozytywne słowa, wyrażające nasz szacunek, uznanie i inne pozytywne emocje – mówi Magdalena Chojnowska, ekspert ds. Badań Marketingowych w Banku BGŻ BNP Paribas.

Polacy wciąż czują się najbardziej niedocenieni w pracy. Na ten problem wskazuje 63 proc. kobiet i aż 72 proc. mężczyzn. Co więcej, to właśnie w miejscu pracy aż 66 proc. mężczyzn i 61 proc. kobiet czuje się krytykowanych i ocenianych.

Z okazji Ogólnopolskiego Dnia Doceniania Bank BGŻ BNP Paribas organizuje wiele działań, zwracających uwagę na potrzebę doceniania, które można śledzić m.in. na profilach Banku na Facebooku i Instagramie, gdzie ogłoszono konkurs, którego celem jest wsparcie planów i marzeń klientów Banku. Zadanie konkursowe polega na opisaniu w komentarzu marzeń, a autor najbardziej kreatywnej odpowiedzi otrzyma w nagrodę 5 tys. zł. Osoby, chcące wziąć udział w konkursie mają czas na zgłoszenia do 19 marca.