Zasadzić 10 milionów drzew, zredukować o 100% użycie szkodliwych związków chemicznych i zwiększyć zaangażowanie pracowników w wolontariat. Marka Timberland postawiła sobie konkretne cele do zrealizowania do 2020 roku.
Od 2001 roku Timberland zasadził na całym świecie już 8,7 mln drzew; ponad 1 milion godzin pracownicy firmy przepracowali w ramach wolontariatu, a 233 mln plastikowych butelek dostało nowe życie w produktach marki – ale to nie wszystko. Na przestrzeni najbliższych dwóch lat firma z drzewkiem w logo wyznaczyła sobie ambitne cele, które już zaczęła realizować.
Cele 2020
Pod względem produktowym marka chce używać 100% recyklingowalnych, odnawialnych lub organicznych składników, jak np. bawełna organiczna czy najwyższej klasy skóra z odpowiedzialnych ekologicznie garbarni; do produkcji odzieży i obuwia chce zredukować o 100% użycie polichlorku winylu (PCV) i związków polifluorowanych (PFC) w każdym produkcie zawierającym wodoodporną powłokę DWR; ograniczyć użycie Lotnych Związków Organicznych (LZO) przy produkcji butów do mniej niż 42 gram w jednej parze. Pod względem wpływu na środowisko: firma chce zasadzić 10 mln drzew na całym świecie i planuje ograniczyć zużycie energii o 10% a 50% pozyskiwać z odnawialnych źródeł; w ramach ruchu Zero Waste Timberland chce, aby wskaźnik odpadów firmy, które podlegają odzyskowi lub recyklingowi wyniósł 95%. Natomiast pod względem zaangażowania społecznego marka chce zachęcić 80% swoich pracowników do udziału w wolontariacie oraz zwiększyć ich zaangażowanie w akcje społeczne, których do 2020 roku powinno odbyć się aż 11 tysięcy.
Zielona marka
Ze wsparcia i chęci pomocy inicjatywom pożytku publicznego Timberland uczynił ważną część swojej strategii. Program pod nazwą Path of Service™ wspiera wszelkie działania związane z niesieniem pomocy przez swoich pracowników na całym świecie. Obecnie ponad 250 000 pracowników, w 3000 fabrykach, w 30 krajach może poświęcić 40 godzin pracy rocznie na bezinteresowną działalność w wolontariacie, a koszty pracy pokrywa firma. W ten sposób, z inicjatywy pracowników, powstały kolejne programy, jak Timberland Earth Day oraz Timberland Serv-A-Palooza. Wszystkie projekty CSR marka rozwija w każdym kraju, gdzie jest obecna. Timberland Polska, którego właścicielem jest firma Marketing Investment Group, od początku angażuje się w działania CSR. W ramach strategii odpowiedzialnego biznesu pracownicy wszystkich sklepów oraz krakowskiej centrali niosą pomoc i wsparcie. Jak do tej pory, od 2005 roku w ramach pełnopłatnego wolontariatu pracowniczego, odbyło się już 18 cyklicznych wydarzeń charytatywnych, które odpowiadają ponad 15 000 godzin przepracowanych na rzecz społeczeństwa i środowiska!
Timberland na każdym kroku przypomina, że zaangażowanie w ochronę środowiska oraz społecznie odpowiedzialna produkcja wpisane są w DNA firmy. Nieprzypadkowo logo i nazwa marki nawiązują do motywu przyrody – recyklingowe materiały znajdziemy, zarówno w modelach obuwia, jak i odzieży oraz akcesoriów. Nowa kolekcja Earthkeepers opiera się na zielonej technologii, a przetwarzalne materiały idą w parze z solidnym wykonaniem. Towarzyszące kolekcji działania z zakresu CSR dowodzą, jak ważna jest ekologia w życiu firmy. Miejscy zdobywcy, ceniący jakość, którzy bez wahania przekraczają granice, znajdą więcej informacji o produktach Earthkeepers w sklepach stacjonarnych oraz na timberland.pl.