Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu nawiązał współpracę z największą sieci sklepów w Polsce Żabka Polska. Przedsiębiorstwo wspólnie Wydziałem Matematyki i Informatyki tej uczelni i VIII Liceum Ogólnokształcącym w Poznaniu będzie się dzielić wiedzą merytoryczną oraz inspirować uczniów i studentów do rozwoju i jeszcze lepszego poznania biznesu. To już 26 uczelnia z którą współpracuje sieć.
„Synergia działań biznesu i nauki jest konieczna, aby dwie strony mogły wyznaczać kierunki rozwoju, wdrażać innowacje, wzmacniając jednocześnie swoją pozycję i konkurencyjność. Żabka, jako przedsiębiorstwo odpowiedzialne społecznie, dostrzega zmiany i wyzwania na rynku pracy. Dlatego też stawia na rozwój własnych zespołów i budowanie zaangażowania pracowników.” – Wyjaśnia Marta Wrochna-Łastowska – członek zarządu ds. finansowych Grupy Żabka. – „Jesteśmy dumni, że Uniwersytet Adama Mickiewicza w Poznaniu wybrał Żabkę, aby wspólnie docierać do studentów, którzy chcieliby związać swoją przyszłość właśnie z nami. Pierwszy etap naszej współpracy z Uczelnią będzie obejmował dedykowane zajęcia dla studentów na kierunku „Analiza i przetwarzanie danych”, a w dalszej perspektywie planujemy objąć działaniami także inne kierunki. – Wyjaśnia Marta Wrochna-Łastowska – członek zarządu ds. finansowych Grupy Żabka.
Na podstawie umowy zawartej z Uniwersytetem Adama Mickiewicza w Poznaniu studenci będą między innymi mogli odbywać praktyki w Żabka Polska, czyli jednej z najbardziej zaawansowanych technologicznie sieci handlowej, a najlepsi absolwenci mają szansę rozpocząć tutaj swoją karierę zawodową. Obie instytucje zobowiązały się również do wymiany doświadczeń oraz współpracy naukowej.
Żabka Polska jest również partnerem platformy edukacyjnej AZiR.
Źródło: https://agencja-informacyjna.com/zabka-polska-kolem-zamachowym-polskiej-nauki/