Akcja „Czytajmy etykiety”, przeprowadzona przez Instytut Żywności i Żywienia w sieci sklepów Biedronka, została wyróżniona w 18. edycji Raportu Społeczna Odpowiedzialność Biznesu. Raport przygotowany jest przez tygodnik Gazeta Finansowa.
Od początku marca do końca maja br. klienci sieci sklepów Biedronka, w ramach akcji „Czytajmy etykiety”, mogli skorzystać z bezpłatnych porad dietetyków i otrzymać materiały edukacyjne na temat właściwej interpretacji etykiet zamieszczanych na produktach spożywczych. W akcji wzięło udział blisko 12 000 konsumentów, rozdano 10 000 zestawów materiałów edukacyjnych z praktycznymi wskazówkami, zarówno na temat prawidłowego żywienia, jak i z poradami w zakresie podejmowania decyzji przy półce sklepowej.
– Dbałość o wysoką jakość i bezpieczeństwo oferowanych produktów oraz podnoszenie świadomości konsumentów są jednymi z kluczowych elementów strategii sieci Biedronka – mówi dr. inż. Justyna Czarnacka-Szymani, dyrektor Działu rozwoju jakości produktu w Jeronimo Martins Polska. – Tym bardziej cieszymy się, że inicjatywa Instytutu Żywności i Żywienia oraz naszej sieci została wyróżniona w Raporcie Społecznej Odpowiedzialności Biznesu.
Raport Społeczna Odpowiedzialność Biznesu jest publikowany co kwartał i w całości poświęcony działaniom w zakresie CSR. W każdej edycji wyróżniane są dwa projekty, prowadzone przez firmy i instytucje, które konsekwentnie realizują interesujące programy wsparcia ważnych społecznie obszarów. Partnerami Raportu są m.in. Fundacja Polskiego Godła Promocyjnego „Teraz Polska” oraz redakcje Super Biznesu (dodatku Super Expressu), portali Kurier365.pl i RaportCSR.pl.