Upcykling to sposób przetwarzania odpadów, dzięki któremu powstają produkty o wartości wyższej. Dzięki tej formie recyklingu możemy zmniejszyć ilość wytwarzanych odpadów. Zmniejszamy też ilość wykorzystywanych zasobów Ziemi do powstania nowych produktów.
Z okazji Światowego Dnia Środowiska linie Emirates tchnęły nowe życie w swoje stare billboardy reklamowe w RPA, przetwarzając je na setki toreb wielorazowych i plecaków. W duchu zrównoważonego rozwoju i działania na rzecz społeczności lokalnej bannery reklamowe zebrane z całego terytorium RPA znalazły nowe zastosowanie. Tworzący je wytrzymały materiał PVC Flex posłużył do uszycia plecaków dla uczniów szkoły podstawowej Emfundisweni Primary School w dzielnicy Alexandra na przedmieściach Johannesburga.
Upcykling według linii Emirates
Łącznie zebrano 517 metrów kwadratowych materiału, który następnie wysłano do dzielnicy Soweto, gdzie specjalnie wynajęty przez Emirates przedsiębiorca i właściciel firmy Motion Bags Raymond Phiri zaprojektował i uszył torby i plecaki.
Wspólnie z utalentowanymi współpracownikami i przy wsparciu innej miejscowej firmy – Just Bags – Phiri pomógł zrealizować wizję, tworząc 200 plecaków i 125 toreb zakupowych.
– Ruch na rzecz ekologicznego stylu życia rośnie w siłę. Musimy podejmować działania w celu ograniczenia naszego śladu węglowego i dokonywać pozytywnych zmian, gdzie tylko się da – powiedział Fouad Caunhye, dyrektor regionalny Emirates w RPA. – Poprzez naszą ostatnią akcję nie tylko osiągnęliśmy ten cel, ale także zrobiliśmy coś pożytecznego dla społeczności lokalnej. Współpraca z miejscowym przedsiębiorcą Raymondem Phiri przy stworzeniu rzeczy, które przyniosą dzieciom radość, tylko zacieśni bliskie więzi Emirates z RPA i mieszkańcami tego kraju.
Caunhye i przedstawiciele oddziału przewoźnika w Johannesburgu odwiedzili szkołę i wręczyli powstałe w procesie upcyklingu plecaki 200 uczniom. W plecakach znalazły się zestawy artykułów papierniczych i książki edukacyjne z oferty pokładowej Emirates dla dzieci.