Celem akcji UNICEF Polska jest wspólne wypracowanie założeń współpracy pomiędzy światem biznesu i organizacjami humanitarnymi. W ramach kampanii odbędą się warsztaty dla firm, a także powstanie cykl podcastów. Efektem projektu będzie ogólnodostępny toolkit dla biznesu.
UNICEF, który na co dzień realizuje swoją misję dzięki wsparciu darczyńców, w tym przedstawicieli biznesu, chce odwrócić tradycyjną narrację w komunikacji z firmami. Tym razem przedstawiciele organizacji stawiają pytanie: co my możemy zrobić dla Was?
Kampania skierowana do biznesu jest odpowiedzią organizacji na stereotypowe spojrzenie na współpracę z przedsiębiorcami. UNICEF Polska chce odwrócić funkcjonującą dotychczas narrację, według której organizacja humanitarna jest jedynie odbiorcą wsparcia ze strony biznesu. UNICEF od przeszło 70 lat finansuje i zapewnia pomoc najbardziej potrzebującym dzieciom, m.in. dzięki środkom przekazanym przez firmy i korporacje na całym świecie. Swoim bogatym doświadczeniem chce podzielić się ze środowiskiem biznesu w Polsce.
Partnerstwo, czy „gra do własnej bramki”?
– Czy biznes i organizacja charytatywna mają szansę być partnerami, czy raczej każdy „gra do własnej bramki”? Czy potrafimy znaleźć wspólne cele i wartości? Odłożyć na bok własne korzyści i działać razem dla innych? Chcemy pokazać, że jest to jak najbardziej możliwe! – mówi Renata Bem, Z-ca Dyrektora Generalnego UNICEF Polska.
Do udziału w projekcie zaproszonych zostało blisko 10 firm. Są wśród nich firmy zarówno posiadające strategie i doświadczenie w dziedzinie działań na rzecz społeczeństwa, jak i mniejsze. Takie, które dopiero planują zaangażować się w obszar CSR, w tym we współpracę z sektorem NGO.
Warsztaty trenerów kreatywnego myślenia i rozwiązywania problemów
Zajęcia przeprowadzą znani trenerzy biznesu – dr Joanna Heidtman i Piotr Piasecki, którzy będą też merytorycznie nadzorować powstawanie toolkita – poradnika zawierającego założenia współpracy pomiędzy światem biznesu i organizacjami humanitarnymi.
– Warsztaty oparte na technikach kreatywnego myślenia i rozwiązywania problemów pozwolą obu stronom lepiej poznać wzajemne potrzeby, a także wartość wynikającą ze współpracy biznesu i organizacji, jaką jest UNICEF. Efektem tej kreatywnej burzy mózgów będzie natomiast poradnik, zawierający nowe standardy współpracy pomiędzy światem biznesu i organizacjami humanitarnymi – wyjaśnia psycholog dr Joanna Heidtman.
UNICEF jest w Polsce od 1962 roku
Historia UNICEF w Polsce rozpoczęła się w roku 1962, kiedy w naszym kraju powstał pierwszy Narodowy Komitet UNICEF we wschodniej części Europy. Przez 40 lat UNICEF finansował programy pomocy dzieciom w Polsce, kupował wyposażenie dla ośrodków zdrowia, sprowadzał surowce do produkcji artykułów dla dzieci. Podczas stanu wojennego Komitety Narodowe z Europy Zachodniej przekazywały polskim dzieciom lekarstwa, odzież i odżywki.
Od 2002 roku zmienił się zakres działań UNICEF w Polsce. Podobnie jak inne kraje wysokorozwinięte, UNICEF skupia obecnie swoją działalność w Polsce na promowaniu i ochronie praw dziecka oraz zbieraniu funduszy na rzecz pomocy dzieciom w najbardziej potrzebujących regionach świata.
Źródło: UNICEF Polska