Od 18 października w Warszawie jest dostępny Uber By Women – specjalny produkt dla kobiet łączący pasażerki wyłącznie z kierowczyniami. Wdrożenie jest efektem współpracy z Fundacją SEXEDPL, a jego inauguracja odbyła się wspólnie z premierą nowej odsłony kampanii społecznej zachęcającej do niesienia pomocy i reagowania na przemoc.
Wdrożenie Uber By Women odbyło się w konsultacji z Fundacją SEXEDPL, a w rozwój zaangażowane były ekspertki ds. bezpieczeństwa. Co ważne, Uber By Women widoczny jest dla wszystkich. Umożliwia to kobietom zamawianie przejazdów nie tylko bezpośrednio dla siebie, ale także – korzystając z opcji “zmień pasażera” – dla znajomej czy koleżanki.
“Aby zachęcić kierowczynie do korzystania z platformy, w zeszłym roku wprowadziliśmy dla nich funkcję umożliwiającą przyjmowanie zleceń na przejazdy wyłącznie od pasażerek. Wiemy, że obecnie wiele pasażerek również oczekiwało takiego wyboru, dlatego dziś im go daliśmy” – mówi Anabel Diaz Head of EMEA Mobility w Uberze
W promocję produktu zaangażowała się Julia Wieniawa. Na Instagramie oraz TikToku aktorki można obejrzeć wideo o nieprzypadkowym tytule „Zmienniczki”. Julia gra w nim aż dwie role – pasażerki oraz kierowczyni. Spot w humorystyczny sposób informuje o „Uber by Women” i zachęca kobiety do przetestowania usług, ale też do sprawdzenia się w roli taksówkarek.
Inauguracja produktu odbyła się równolegle z premierą nowej odsłony kampanii społecznej przygotowanej przez SEXEDPL, skierowanej do świadków szeroko pojętej przemocy. W marcu 2023 roku, Uber został oficjalnym partnerem strategicznym Antyprzemocowej Linii Pomocy prowadzonej przez SEXEDPL. Dostępna od 2021 roku pod numerem 720 720 020 anonimowa infolinia oferuje bezpłatną pomoc psychologiczną.
Uber oraz SEXEDPL uczą reagowania na przemoc
Podczas wspólnego wydarzenia, Fundacja SEXEDPL zaprezentowała również filmy promujące tegoroczną kampanię społeczną, promującą Antyprzemocową Linię Pomocy. Infolinia stworzona przez ekspertów z fundacji SEXEDPL jest skierowana do osób uwikłanych w przemoc . Celem zaprezentowanej kampanii jest edukacja na temat rodzajów przemocy, ponieważ zrozumienie zachowań, pod jakimi może się ona przejawiać, umożliwia reagowanie i przeciwdziałanie.
„Nasza infolinia jest przede wszystkim po to, aby pomagać. Każdy, kto doświadcza przemocy, każdy, kto czuje, że coś jest nie tak, lub po prostu chce podzielić się swoją historią, może zadzwonić i porozmawiać z jednym z naszych specjalistów. Linia jest bezpieczna, anonimowa i bezpłatna. Szczególnie ważne jest dla nas to, by zachęcać świadków przemocy do reagowania. Jeśli nie wiesz, jak się zachować zadzwoń, nasi specjaliści udzielą Ci wskazówek, jak możesz pomóc – powiedziała Anja Rubik, Założycielka Fundacji SEXEDPL.
Nowy spot przedstawia przemocową sytuację w klubie, której doświadcza główna bohaterka grana przez Helenę Englert. Spot wyreżyserował Jan Dybus, a za zdjęcia odpowiedzialny jest Igor Połaniewicz, obaj reprezentowani przez Papaya Roster. Autorami muzyki są Mary Komasa i Antoni Komasa-Łazarkiewicz. Produkcją spotu zajęła się Papaya Films.
Bezpieczeństwo przede wszystkim
Uber stawia na bezpieczeństwo i tylko w ciągu ostatniego roku firma wprowadziła nowy proces osobistej weryfikacji kierowców i zainwestowała 17 milionów złotych w dostosowanie się do nowych przepisów ustawy o ruchu drogowym. Wszystkie produkty dostępne w aplikacji posiadają szereg funkcji bezpieczeństwa, w tym Przycisk awaryjny, Check my Ride i Udostępnij przejazd.