Grupa komercyjna 16-49 jest sztuczna. To kompletnie nieekonomiczne podejście. Jest wygodne dla niektórych mediów, ale nie ma nic wspólnego z rzeczywistością. – uważa Stanisław Wojtera z Instytutu Libertatis.
Czytałem tekst “TVP, wyniki oglądalności i ich wartość kontra grupa komercyjna”, Cezarego Kaźmierczaka i choć zgadzam się z ideą, to jest tam kilka błędów statystycznych. Porównywana jest np. grupa 18-24 i 50-64. Tylko, że w jednej jest sześć roczników, a w drugiej więcej. Wysuwanie na tej podstawie wniosku, że druga grupa jest liczniejsza… statystycznie nie trzyma się to całości. Trzeba to dopracować, ale sama analiza jest słuszna. 55-latek ma większą siłę nabywczą niż 25-latek. Z różnych powodów telewizje TVN, czy Polsat mają wyższe oglądalności w tej grupie, która jest uznawana za grupę komercyjną. A to służy jako odnośnik do sprzedaży czasu antenowego. – powiedział Wojtera portalowi Kurier365.pl.
Z punktu widzenia reklamodawców to nie jest dobra sytuacja. Dobrze byłoby jakby rynek miał pomiary, które byłyby ogólnym standardem. Dziwi mnie, że media są powiązane z nowymi technologiami, a sam rynek jest jeszcze tak mało nowoczesny. Tak naprawdę oglądalność można dużo dokładniej mierzyć online. Tu okazuje się, że nie można wspólnej metody dopracować. – stwierdził ekspert.
Więcej: https://opinie.kurier365.pl/opinie/grupa-komercyjna-to-archaizm.html