Według danych za cały 2021 r. aż 80% stanowisk prezesów i 75% stanowisk członków zarządu w polskich firmach zajmują mężczyźni, a liczba kobiet na tych stanowiskach zaczęła spadać.
Jedynie 6% spółek giełdowych funkcję prezesa sprawuje kobieta i jest to 3% mniej w stosunku do 2020 r. Dodatkowo głos kobiet w debacie publicznej jest nadal mało obecny – według badań 75% ekspertów zapraszanych do mediów stanowią mężczyźni – mówi Anna Flis, ambasadorka Fundacji Sukcesu Pisanego Szminką, liderka projektu Champions of Change i jednocześnie COO ExpertSender.
– Rusza druga odsłona kampanii Wiedza Nie Ma Płci, której celem jest zmiana tej sytuacji. Chcemy pokazać ekspertki, które mają wiedzę również w tematach trudnych, jak np. automatyzacja w biznesie, przyszłość rynku pracy czy sztuczna inteligencja – dodała Anna Flis.
Kampania jest inicjatywą Klubu Champions of Change, działającego na rzecz wspierania różnorodności w biznesie i wyrównywania szans kobiet i mężczyzn na rynku pracy. Klub zrzesza prezesów dużych firm działających w Polsce i powstał z inicjatywy Fundacji Sukcesu Pisanego Szminką.
Cykl spotkań Wiedza Nie Ma Płci 2022 obejmuje w najbliższym czasie następujące debaty:
- Praca zdalna vs. hybrydowa – 7 lutego. Ekspertki: Agnieszka Pocztowska z Shell Polska, Karolina Gębura- Nowak z Philip Morris i Agnieszka Mitoraj z Deloitte
- AI. Jak stereotypy kształtują sztuczną inteligencję i co z tym zrobić? – 10 lutego. Ekspertki: Agnieszka Piechocka z SAS, Magdalena Kasiewicz z Microsoft i Żaneta Łucka- Tomczyk z Orange.
- Jak wykorzystać talenty i pozbyć się uprzedzeń – 14 lutego. Ekspertki: Iwona Dudzińska z Citi Handlowy i Małgorzata Petru z Banku BNP Paribas.
Źródło: ISBnews.TV