Dziennik „Rzeczpospolita” już po raz trzynasty opublikował ranking najcenniejszych polskich marek. W zestawieniu uwzględniono 330 popularnych polskich marek z różnych branż.
W odróżnieniu od globalnych rankingów, w których królują firmy technologiczne (Google, Apple), na czele zestawienia najsilniejszych polskich marek znajdziemy przedstawicieli różnych branż: paliwowej, spożywczej, finansowej czy telekomunikacyjnej.
Liderem rankingu i najcenniejszą polską marką – już po raz dziesiąty z rzędu – został Orlen. Wartość marki polskiego paliwowego potentata wyceniana jest obecnie na blisko 4 mld złotych. Na kolejnych miejscach za Orlenem znalazły się: Biedronka (3,8 mld zł), PKO BP (3,2 mld zł), Play (2,6 mld zł) i Plus (2,5 mld zł). Pierwszą dziesiątkę zamknął Bank Pekao (1,04 mld zł). Łączna wartość 330 marek w rankingu wynosi obecnie 64,7 mld zł.
Więcej: http://www.polskatimes.pl/pieniadze/a/najcenniejsze-marki-walcza-o-miejsce-na-podium,11758008/