Polska Organizacja Turystyczna działa za granicą poprzez 15 swoich przedstawicielstw, w tym w Stanach Zjednoczonych, w Chinach czy w Japonii – mówi Rafał Szmytke, Prezes Polskiej Organizacji Turystycznej. Co z tego wynika? Ano, bardzo dużo.
– Staramy się aby nasz przekaz zachęcający do odwiedzenia Polski był „szyty na miarę” dla każdego odbiorcy – tłumaczy rozmówca RaportCSR.pl. A rozmawialiśmy podczas eksperckiej debaty pt. „Jak można skutecznie promować Polskę?” która odbyła się w Krajowej Izbie Gospodarczej.
W trakcie wywiadu prezes Szmytke opowiedział nam, że promocji Polski służy też organizowanie dużych wydarzeń, zarówno sportowych jak i kulturalnych czy turystycznych. Przykładem może już świetna, już 20-letnia współpraca z Tour de Pologne – wydarzeniem pozwalającym znakomicie ukazać milionom zagranicznych widzów i kilkudziesięciu dziennikarzom z całego świata walory naszego kraju.
Dzięki działaniom promocyjnym i coraz lepszej infrastrukturze, zainteresowanie Polską jako miejscem wypoczynku rośnie z roku na rok. Na przykład w zeszłorocznym sezonie przyjechało do nas dwa razy więcej turystów z Czech, a język czeski stał się bardzo popularny w nadbałtyckich kurortach.
Jak ocenia prezes Rafał Szmytke, Polska zaciekawia swoją różnorodnością, kulturą czy przyrodą. Atutem są też sami… Polacy – nasza gościnność, życzliwość jak też znajomość języków.
Parterem merytorycznym wydarzenia były Polska Organizacja Turystyczna, Krajowa Izba Gospodarcza i Fundacja Polskiego Godła Promocyjnego Teraz Polska, a partnerami medialnymi: Dziennik Gazeta Prawna i portal RaportCSR.pl.