14 stycznia minęło 25 lat od ukazania się pierwszego wydania „Pulsu Biznesu”. Ćwierć wieku temu szwedzki koncern medialny Bonnier podjął decyzję o stworzeniu w Polsce dziennika poświęconego w 100 proc. gospodarce.
− Tworząc „PB” przetransferowaliśmy do Polski know-how skandynawskiego koncernu budowanego od 1804 r., a od 1930 r. wydającego prasę. Od początku jednak decyzyjność i niezależność była w rękach polskich menedżerów. Jestem przekonana, że połączenie szwedzkich i polskich biznesowych kultur jest jednym z powodów naszego sukcesu. Stabilny i doświadczony właściciel, gwarantujący najlepszym dziennikarzom ekonomicznym niezależność i możliwość tworzenia jakościowych treści to nasz przepis na sukces. Bardzo się cieszę, że ten przepis przypadł do gustu czytelnikom – mówi Patricia Deyna, prezes wydającej „Puls Biznesu” spółki Bonnier Business Polska.
− Od 25 lat mamy jedną misję − pomagamy naszym czytelnikom prowadzić firmę i podejmować trafne decyzje inwestycyjne, jednym słowem – zarabiać. Realizujemy ją informując o tym, co ważne w polskim biznesie i jakie są rynkowe trendy. Podpowiadamy, jak i w co inwestować, a także jak finansować rozwój firmy i unikać pułapek w przepisach. W trudnych momentach pandemii wspieraliśmy przedsiębiorców poradnikami i webinarami o tarczach finansowych. W ostatnich tygodniach pomagamy im poruszać się w gąszczu Polskiego Ładu. W minionym roku dołożyliśmy dwie nowości: Akademię Lidera, czyli treści z obszaru rozwoju osobistego menedżerów, oraz Analizy PB, czyli codziennie analizy makroekonomiczne i sektorowe wraz z platformą danych.– mówi Grzegorz Nawacki, redaktor naczelny „Pulsu Biznesu”.
− Przed 25 laty podjęliśmy ważną decyzję o założeniu gazety w Polsce – dużym i prosperującym kraju, z rynkiem czterokrotnie większym niż szwedzki, a ponadto bliskim sąsiadem z sięgającą wieków wspólną historią — i dobrą, i złą. To był na tym rynku nowy rodzaj gazety, skoncentrowanej wyłącznie na czytelniku biznesowym. Została bardzo dobrze przyjęta przez grupę docelową. W ostatniej dekadzie, dzięki udanej strategii opartej na rozwoju produktów cyfrowych, polski oddział Bonniera potroił przychody, co umożliwiło nam zakup nowych produktów na rynku B2B – mówi Hans-Jacob Bonnier, założyciel „Pulsu Biznesu”, od 1997 r. członek rady nadzorczej Bonnier Business Polska.