Provident Polska, lider rynku pożyczkowego w Polsce organizuje dla swoich pracowników Tydzień Etyczny. Akcja odbywa się równolegle we wszystkich krajach, w których działa grupa International Personal Finance, właściciel Providenta.
To już drugi Tydzień Etyczny organizowany w firmie. Pierwszy odbył się w 2014 roku i był jednocześnie inauguracją wdrożenia Kodeksu Etycznego – kompleksowego zbioru zasad dobrych praktyk w firmie.
Jesteśmy międzynarodową firmą, działającą w różnych krajach i kulturach, dlatego tak ważne jest ustanowienie spójnych standardów dla całej grupy – mówi Dagmara Klemba, HR Biznes Partner Provident Polska. Kodeks Etyczny opisuje sposób, w jaki pracujemy w grupie IPF i dotyczy wszystkich pracowników, doradców klienta oraz partnerów biznesowych, niezależnie od pełnionej roli, czy miejsca pracy. Stanowi fundament tego, w jaki sposób Provident prowadzi biznes każdego dnia – dodaje.
Kodeks Etyczny jest oparty na trzech głównych wartościach firmy: odpowiedzialności, szacunku do pracowników i otoczenia oraz przejrzystości procesu biznesu. Wyraża zobowiązanie Providenta do promowania odpowiedzialnych praktyk biznesowych oraz do działania w zgodzie z obowiązującym prawem. Celem kodeksu jest wyznaczenie ram w zakresie etyki biznesu, a także szerzenie dobrych standardów na rynku pozabankowym.
Przyszły sukces i długotrwały, zrównoważony rozwój Providenta zależy w dużej mierze od tego, jakimi kierujemy się wartościami. Przestrzegając Kodeksu, działamy w interesie naszych klientów, a także chronimy naszą reputację i interesy handlowe – podkreśla Gabriela Bar, Kierownik ds. CSR Provident Polska. Reputacja stanowi podstawę naszej działalności na całym świecie i sprawia, że nasi Klienci, Pracownicy i Inwestorzy mogą nam zaufać – podsumowuje.
W ramach Tygodnia Etycznego przewidziane zostały warsztaty oraz konkursy, które mają na celu szerzenie odpowiedzialnych praktyk w biznesie. Swoim doświadczeniem podzielą się pracownicy najwyższego szczebla, m.in. CEO IPF Gerard Ryan, który opowie o trudnych sytuacjach, jakie można napotkać w biznesie. Zostanie również wyłoniony Bohater Etyki, pracownik, który w sposób szczególny zaangażował się w promowanie dobrych praktyk zarówno w firmie, jak i w kontakcie z klientem lub partnerem biznesowym. Do akcji zaproszono również dzieci pracowników – wezmą one udział w konkursie plastycznym „Jak wygląda uczciwość”. Efekty będzie można zobaczyć na kanałach społecznościowych Providenta.
Tydzień Etyczny jest elementem strategii CSR Providenta, realizowanej przez cały rok. Działania firmy zostały zauważone i docenione przez zewnętrznych ekspertów. W 2015 roku Provident Polska otrzymał nagrodę Etyczna Firma przyznawaną przez dziennik Puls Biznesu. Firma została wyróżniona za prowadzenie działań na rzecz budowy i wzmacniania kultury organizacyjnej opartej o etykę i wartości wyróżniające się w tym obszarze na tle innych przedsiębiorstw w Polsce.
Jednocześnie będąc jednym z największych reklamodawców sektora finansowego, Provident został sygnatariuszem Rady Reklamy. Efektem współpracy będzie również zbiór zasad dotyczących przekazów reklamowych produktów finansowych. Grupa robocza złożona z firm oraz instytucji niedługo rozpocznie pracę nad kodeksem. To jeden z pierwszych kroków podjętych w kierunku samoregulacji rynku produktów finansowych.