Tegoroczna edycja programu Kultura dzielenia się wiedzą to 6 spotkań studentów z pięcioma ekspertami z Providenta. Choć epidemia koronawirusa wymusiła zdalną formę spotkań, treści przekazywane podczas spotkań dotarły do blisko 120 tys. młodych ludzi.
Kultura dzielenia się wiedzą jest autorskim projektem Providenta trwającym już ponad dekadę. Jego celem jest przybliżenie studentom wiedzy biznesowej oraz umożliwienie im spotkania z praktykami w branży finansowej. Eksperci, na co dzień zatrudnieni w Providencie, dzielą się z młodymi ludźmi swoją wiedzą i doświadczeniem.
W tym roku inicjatywa Kultura dzielenia się wiedzą została przeprowadzona wspólnie z organizacją studencką Niezależne Zrzeszenie Studentów (NZS), w ramach jej projektu „Drogowskazy kariery”. Współpraca obejmowała działania na takich uczelniach jak: Uniwersytet Warszawski, Politechnika Warszawska, Uniwersytet Ekonomiczny we Wrocławiu oraz Uniwersytet Techniczno-Przyrodniczy w Bydgoszczy. Niezależnie spotkania ze studentami miały miejsce także w Szkole Głównej Handlowej w Warszawie oraz na Uniwersytecie Ekonomicznym w Krakowie. Ze względu na pandemię wszystkie wydarzenia odbyły się online. Łącznie wzięło w nich udział ponad 350 uczestników, a treści udostępnione w internecie dotarły do niemal 120 tys. osób.
Spotkania, prowadzone przez pięciu firmowych ekspertów: Wojciecha Nesterenkę, Beatę Bardoni, Łukasza Mikołajuka, Izabellę Goślińską oraz Agnieszkę Krajnik, dotyczyły m. in. procesu rekrutacji, komunikacji w zespole, CSR-u oraz work-life balance podczas pracy zdalnej.
– Kultura dzielenia się wiedzą, to program, który prowadzimy już od wielu lat. Cieszymy się, że mogliśmy przeprowadzić go także w czasie pandemii, pomimo utrudnionych warunków i nauczania zdalnego – podkreśla Agnieszka Krajnik, Koordynator ds. Społecznej Odpowiedzialności Przedsiębiorstwa w Provident Polska. – Wierzymy, że dzięki takim inicjatywom młodzi ludzie jeszcze na studiach mają szansę zetknąć się z prawdziwym środowiskiem biznesowym. Dla nas także jest to rozwijające doświadczenie – zarówno spotkania ze studentami, jak i współpraca z organizacją studencką uczą nas wiele na temat pokolenia, które niedługo wejdzie na rynek pracy, a także jego oczekiwań wobec pracodawcy. – dodaje Agnieszka Krajnik.
Źródło: Provident