166 projektów tunik i sukienek zgłoszono w czwartej edycji konkursu „Młodzi projektanci dla Biedronki”, organizowanego przez sieć Biedronka we współpracy z Akademią Sztuk Pięknych im. Władysława Strzemińskiego w Łodzi. Autorkami nagrodzonych prac są studentki Katedry Ubioru: Aurelia Fąfara, Aleksandra Świątek, Paulina Świątkowska i Zuzanna Czaja. Gotowe produkty, wykonane według ich projektów, trafią do sprzedaży w sklepach Biedronka w grudniu tego roku.
Uczestnicy tegorocznej, czwartej już edycji konkursu „Młodzi projektanci dla Biedronki” mieli za zadanie stworzyć projekt eleganckiej wieczorowej sukienki lub tuniki. W konkursie zgłoszonych zostało 166 projektów autorstwa 38 studentów Katedry Ubioru ASP im. Władysława Strzemińskiego w Łodzi. Autorkami zwycięskich projektów są: Aurelia Fąfara (sukienka i tunika), Aleksandra Świątek (sukienka), Paulina Świątkowska (tunika) i Zuzanna Czaja (tunika). Laureatki otrzymały nagrody pieniężne, a przygotowane według ich projektów kreacje trafią do sprzedaży w sklepach sieci Biedronka pod koniec roku w ramach oferty świąteczno-noworocznej.
Wyboru najlepszych prac dokonało jury konkursowe, w skład którego weszli przedstawiciele ASP: Kierownik Katedry Ubioru – prof. nadzw. dr hab. Dorota Sak, Kierownik Pracowni Projektowania Ubioru – prof. nadzw. dr hab. Małgorzata Czudak, Prodziekan Wydziału Tkaniny i Ubioru – dr hab. Sylwia Romecka-Dymek oraz przedstawiciele Jeronimo Martins Polska S.A., właściciela sieci Biedronka. Dokonując oceny projektów, jurorzy zwracali szczególną uwagę na ich zgodność z aktualnymi trendami przy jednoczesnym dostosowaniu do szerokiej grupy odbiorców.
Konkurs „Młodzi projektanci dla Biedronki“, organizowany przez sieć sklepów Biedronka przy wsparciu merytorycznym Akademii Sztuk Pięknych w Łodzi, prowadzony jest od 2013 roku. W jego ramach studenci przygotowują propozycje kreacji strojów, które następnie trafiają do sprzedaży w sklepach sieci Biedronka.
W ten sposób Biedronka wspiera młode, utalentowane osoby, które zaczynają budować swoją pozycję w branży mody. Wspólny projekt sieci handlowej i ASP pozwala studentom na praktyczne wykorzystanie zdobytej na uczelni wiedzy teoretycznej z zakresu projektowania. Z drugiej strony klienci sieci mają możliwość nabycia modnych ubrań sygnowanych nazwiskami młodych projektantów w atrakcyjnej cenie. W poprzednich edycjach studenci Katedry Ubioru zaprojektowali sukienki i tuniki, bluzki o charakterze wieczorowym oraz bluzki i T-shirty, które sprzedały się w liczbie ponad 50 tys. egzemplarzy.