Pomnik kobiecego futbolu w Gdańsku. Inicjatywa STS i PZPN uhonorowała piłkę nożną kobiet

Fot. STS

Wyjątkowy pomnik kobiecej piłki nożnej stanął na promenadzie Polsat Plus Areny w Gdańsku. To główny element kampanii „Piłka nożna jest kobietą”, zainicjowanej przez STS – oficjalnego sponsora Reprezentacji Polski kobiet – we współpracy z Polskim Związkiem Piłki Nożnej.

Uznanie dla pasji i determinacji

Kampania „Piłka nożna jest kobietą” to wyraz rosnącego uznania dla zawodniczek budujących siłę kobiecego futbolu w Polsce. Pomnik, będący jej centralnym elementem, ma symbolizować szacunek, dumę i wiarę w przyszłość tej dyscypliny.

Paulina Laby, Senior PR & Sponsorship Specialist w STS, podkreśla, że projekt ma charakter długofalowy:
– Pomnik jest symbolem szacunku, dumy i wiary w przyszłość tej dyscypliny. Jako zaangażowany sponsor, chcemy nie tylko wspierać, ale także doceniać.

W rozmowie zaznacza także, że STS, jako wieloletni partner reprezentacji, chce być obecny przy drużynie niezależnie od wyników i wspólnie z PZPN rozwijać kobiecą piłkę nożną.

Kobiecy futbol z należnym miejscem

Pomnik został odsłonięty w Gdańsku – mieście określanym jako „dom reprezentacji Polski kobiet”. Jak wskazuje Grzegorz Stefanowicz, dyrektor Departamentu Piłkarstwa Kobiecego PZPN, to ważny sygnał dla całego środowiska:
– Tego typu działaniami pokazujemy, że kobiece piłkarstwo ma dziś należytą ekspozycję i istotne miejsce w piłkarskim ekosystemie. To ukłon w stronę futbolu żeńskiego na miarę jego potencjału i dynamiki rozwoju.

Projekt ma również inspirować młode zawodniczki do sięgania po sportowe marzenia i aktywnego udziału w życiu sportowym, nie tylko na boisku, ale także w innych rolach w sporcie.

Rzeźba z przesłaniem

Autorką pomnika jest Eleonora Rogińska – artystka, scenografka i rzeźbiarka, która od początku chciała, aby instalacja niosła ze sobą emocjonalny i symboliczny przekaz.
– Zależało mi, by stworzyć formę, która będzie nie tylko pomnikiem, ale przede wszystkim żywym symbolem siły, patriotyzmu i kobiecej pasji, które od lat kształtują polski sport – tłumaczy artystka.

Podkreśla też, że chciała, aby kibice stający przed pomnikiem czuli dumę z biało‑czerwonych barw, a młode dziewczyny – odwagę, by sięgnąć po swoje marzenia.

STS wspiera polski sport

STS od lat angażuje się w projekty promujące i honorujące polskich sportowców. Oprócz kampanii „Piłka nożna jest kobietą”, sponsor kadry narodowej stworzył cykl murali „Pamiętajmy o sportowcach”, w którym upamiętniono m.in. Grzegorza Lato, Włodzimierza Smolarka i Kazimierza Górskiego.

Nowa inicjatywa w Gdańsku to kolejny krok w kierunku budowania trwałego wizerunku kobiecej piłki nożnej w Polsce – jako dyscypliny, która łączy pokolenia, wzbudza emocje i inspiruje.

Źródło: STS